۰۶ اسفند ۱۳۹۹ | 18:59
کد خبر : 42453

نگاه مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران پیرامون “نقش مهندس در صنعت نفت کشور”

مهندس احمد خیری طی گفت و گویی پیرامون نقش جامعه مهندسی در اعتلای صنعت نفت کشور بیان داشت: ضمن گرامی داشت حکیم فرزانه خواجه نصیر الدین طوسی به عنوان شخصیتی نمونه و الگو در تاریخ مهندسی ایران و جهان باید عنوان داشت که مهندسان به عنوان سرمایه تخصصی کشور، قادرند با بهره مندی از قدرت تحلیل و تضارب آراء مطروحه در عرصه‌های علمی، جامعه را در رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار یاری کنند.

به گزارش برداشت روز، شایستگی و توانمندی مهندسان ایرانی، امروز در جهان بر کسی پوشیده نیست. در این زمان که به فرموده رهبر معظم انقلاب، در گذر از یک پیچ سرنوشت ساز تاریخی قرار داریم، مهندسان توانمند ایرانی توانستند با بی اثر کردن تحریم های ظالمانه و در روزهایی که بیماری منحوس کرونا بر گلوی هموطنان چنگ انداخته است رسالت خود را در سازندگی، عمران و آبادانی ایران اسلامی به نحو احسن به مرحله اجرا در آوردند.

وی در ادامه با تجلیل از نقش والا و ارزشمند جامعه مهندسی صنعت نفت کشور در تعالی و پیشرفت میهن اسلامی‌مان تصریح کرد: ‎در صنعت نفت واژه “مهندسی” فراتر از آنچه امروز در جامعه کاربرد دارد تعریف می شود.

متخصصان این صنعت این روزها با اقدامات و عملکرد خیره کننده تمام نگاه ها را معطوف خود ساخته اندکه قسمت هایی از این نمایش بی نظیر را در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امسال شاهد بودیم.

خیری افزود: موفقیت اقدامات و پروژه های هر سازمان به‌عنوان ابزاری برای توسعه و دستیابی به اهداف استراتژیک آن سازمان علاوه بر شرایط محیطی مناسب، به مؤلفه های درون سازمانی همچون داشتن متدولوژی مناسب، داشتن نیرو انسانی کارآزموده و باانگیزه و داشتن زیرساخت‌های مناسب بستگی اساسی دارد.

وی افزود: به پشتوانه این مؤلفه ها و با حمایت و اهتمام ویژه مدیر عامل محترم و اعضای محترم هیئت مدیره پالایشگاه، امکانی فراهم گردید که مجموعه مهندسی شرکت در تمامی بخش ها و ادارات توانست طرح‌ها و پروژهای ملی استراتژیکی را که بی شک نقطه عطفی در تاریخ حیات این مجموعه نفتی می باشد را اجرا نماید.

مدیرعملیات شرکت در ادامه با اشاره به احداث پروژه مهم بنزین سازی در شرکت متبوع خود اظهار داشت: جامعه مهندسی شرکت پالایش نفت تهران توانست با ترکیب علم، دانش، تعهد و اخلاق، با عرضه اکسیری ماندگار از روح تخصص و تعهد، با آغاز احداث واحد CCR فصلی نوین از دفتر عزت و سربلندی ترسیم نماید.

بی شک این مهندسان سربلند در کنار تمامی کارکنان شریف و زحمت کش شرکت در راستای اعتلای نام شرکت پالایش نفت تهران در صنعت نفت با استمرار حضور مؤثر در رویکردها و باورهای راستین این مجموعه، بهتر از گذشته نقش های بی نظیری را در اقتصاد این مرز و بوم خصوصاً در صنعت پالایش کشور ترسیم خواهند نمود.

وی در خاتمه گفت: از مهندسان و کارشناسان که با بهره‌گیری از دانش، تجربه و تخصص خود که متکی بر تفکرات سیستماتیک، فعالیت گروهی، روحیه خودباوری و اخلاق حرفه‌ای و با به‌کارگیری فناوری های نوین و خلاقانه بر اساس استانداردهای روز، دستیابی به افق های افتخار آمیز بر اساس سند چشم انداز شرکت پالایش نفت تهران، که نقش اساسی در تولید فرآورده‌های نفتی به‌عنوان تأمین بخشی از انرژی کشور را مهیا می‌سازید، صمیمانه تشکر و قدردانی نموده به تمام کسانی که مهندسی را درک کرده و خود را شبانه روز وقف کرده اند تا همگان شبانه روزی روشن داشته باشند، “روز مهندس را تبریک” می گویم.

روابط عمومی شرکت پالایشگاه نفت تهران

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌