۰۴ اسفند ۱۳۹۹ | 18:46
کد خبر : 42072

گزارش:

مسئولیت پذیری موسسه اعتباری ملل در بحران کرونا

ویروس کرونا نه تنها سلامت جسمی بلکه سلامت روحی مردم کوچه و بازار را نیز در معرض مخاطره جدی قرارداده است.

به گزارش برداشت روز، در دوران قرنطینه و یا در شرایط اعلام تعطیلی و یا فعالیت محدود واحد های صنفی و شرکتی، شهروندان تحت فشار مضاعفی قرار گرفتند. چرا که همزمان در خطر ابتلا به بیماری و عوارض آن قرار داشتند و هم اینکه مجبور بودند با کاهش منابع درآمدی دست و پنجه نرم کنند. در این میان دولت با همکاری بانک ها و موسسات مالی وارد میدان شد تا از فشار بیشتر بر شهروندان در دوران پاندمی کرونا بکاهند. یکی از موفق ترین موسساتی که در شرایط پاندمی توانایی های خود را نشان داد و همراه مردم کوچه و بازار شد موسسه اعتباری ملل بود.
در نخستین گام، برای حمایت از مردم و درآستانه سال نو، امین جوادی، مدیر عامل مؤسسه اعتباری ملل در خصوص شیوع ویروس کرونا پیامی را منتشر کرد و اعلام داشت:  همه مردم ایران زمین در یک قیام همگانی و مجاهده عمومی علیه این بیماری مسری و خطرناک کمر همت بسته و با شعار “ما کرونا را شکست می دهیم” و با رعایت توصیه های “مرکز فرماندهی مقابله با ویروس کرونا” از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی ورزند.
جوادی افزود: همکاران شبکه بانکی کشور نیز علی رغم مخاطرات ذاتی شغلی خود، جان بر کف و با چهره شاداب در شعب بانک های کشور به ارائه خدمات خدمات بانکی به هموطنان ارجمند اهتمام دارند،
وی در بخش دیگری از پیام خود تصریح کرد: در این شرایط خاص، نسبت به باز دریافت تسهیلات اعطایی از واحد های تولیدی و غیر تولیدی و مشتریان نجیب و شریف حداکثر مدارا و ملاحظه را معمول داشته، رهنمودهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را نصب العین قرار داده و نسبت به درک متقابل چالش های اقتصادی مستحدثه اهتمام بایسته مبذول دارند.
در پی پیام مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در فروردین ماه ۱۳۹۹ این موسسه با اختصاص مبلغ ۲۶ میلیارد ریال تعداد ده دستگاه ونتیلاتور را تهیه و از طریق استانداری، به بیمارستانهای خراسان اهداد کرد. همزمان برای کمک به مدیریت بحران از طریق کاهش مراجعات حضوری مشتریان به شعب مؤسسه سقف برداشت وجه نقد از خودپردازهای مؤسسه را از مبلغ  ۲۰۰۰۰۰۰ ریال به مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ ریال افزایش داد. در اقدامی دیگر سقف انتقال وجه از طریق دستگاههای خودپرداز و اینترنت بانک و همراه بانک مؤسسه را نیز از مبلغ   ۳۰۰۰۰۰۰۰ ریال به یکصد میلیون ریال بالابرد.
گام موثر دیگر موسسه پرداخت تسهیلات کرونا (ویژه ی مشاغل آسیب دیده) بود. شرایط پرداخت این تسهیلات به نحوی بود که این موسسه توانست در استان مازندران با تشکیل ۱۹۲۷۹ پرونده به مبلغ ۴۸۶ میلیارد تومان ۱۰۰ درصدی تعهدات خود در را بین ۱۹ بانک عامل پرداخت کند و رتبه نخست را در این میان به خود اختصاص دهد.
این شرایط در شعبه طبس موسسه نیز تکرار شد. به ترتیبی که در این شعبه نیز ۱۰۰ درصد تسهیلات مقررپرداخت شد و موسسه در راس دیگر موسسات مالی و اعتباری قرار گرفت.
موسسه اعتباری ملل در اقدامی دیگر و در قالب ادای مسئولیت اجتماعی خود نسبت به خرید ۲۰ میلیارد ریال اوراق گواهی نیکوکاری کرونا ۲ اقدام کرد و با هدف تولید بیشتر ماسک مورد نیاز مردم نجیب ایران، مبلغ ۱ میلیارد ریال را بصورت بلاعوض به گروه جهادی عماریون جهت تولید و توزیع ماسک رایگان تقدیم نمود.
تلاش موثر دیگرموسسه اعتباری ملل در جهت مقابله با تبعات بیماری همه گیرکرونا برای فعالان اقتصادی کشور پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی در بخش گردشگری بود. در این راستا موسسه اعلام کرد: موسسه اعتباری ملل به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده مجوز فعالیت در حوزه گردشگری در قالب تاسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری، موسسات آموزشی گردشگری تسهیلات پرداخت می نماید.
حمایت موسسه اعتباری ملل در حمایت از کار و اشتغال به موارد بالا محدود نشد، این موسسه در تلاشی دیگر به حمابت از حوزه فرهنگ و هنر و رسانه آسیب دیده از کرونا مبادرت ورزید. در این راستا موسسه اعلام کرد که
به منظور حمایت از کسب و کارهای غیر دولتی به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا در حوزه های فرهنگ هنر و رسانه مصوب جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا تسهیلات در قالب عقد قرارداد مرابحه با سود ۱۲ درصد و طی اقساط ۲۴ ماهه پرداخت می نماید.
در قالب طرح مذکور بسیاری از مشاغل وابسته  به بخش فرهنگ، هنر ورسانه که از همه گیری کرونا آسیب های جدی دیده بودند مشمول دریافت تسهیلات کم  موسسه ملل بهره شدند.
همراهی موثر دیگر موسسه اعتباری ملل برای کاهش فشار همه گیری کرونا برشهروندان ایرانی پرداخت تسهیلات به مستاجرین بود. در قالب این طرح که در قالب بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت،  موسسه مبلغ ۴۹۳ میلیارد ریال به ۲۲۱۵ نفر از مستاجران بابت تامین مخارج اجاره پرداخت کرد.
موسسه اعتباری ملل درمقابله با بیماری همه گیر کرونا جبهه دیگری را نیز گشود و آن چیزی نبود مگر توجه به مدیریت کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با هدف کاهش مراجعات مردم به شعب موسسه. در این باره
سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی از مبدا هر کارت به یکصد میلیون ریال در هر روز افزایش پیدا کرد و همزمان سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت سازها نیز از ده میلیون ریال به سی میلیون ریال بالاتر رفت. موسسه همچنین تاریخ انقضای کارت های بانکی را نیزبدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت یک سال افزایش داد و سقف وجه کارت هدیه را به بیست میلیون ریال رساند در کنار این موارد ضد عفونی نمودن ساختمانهای اداری و شعب بصورت مکرر و روزانه،  الزامی شدن استفاده ماسک توسط مشتریان و کارکنان، تعبیه مواد ضد عفونی کننده در ادارات مرکزی و شعب،  اختصاص گروه های ویژه در مبادی ورودی اداره مرکزی موسسه برای کنترل دمای بدن مراجعه کنندگان و ضد عفونی خودروها و تحویل ماسک و دستکش و روکش کفش،  تشویق مشتریان به استفاده از بانکداری الکترونیکی در شبکه های مجازی و پیش بینی برگزاری جلسات از طریق ویدیو کنفرانس نیز مورد توجه و عمل قرار گرفتند.
اما گام بلند موسسه اعتباری ملل در مقابله با کرونا  همزمان روزآمدسازی خدمات این موسسه معرفی و عملیاتی کردن نرم افزار فام بود.
شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام) و موسسه اعتباری ملل  این همراه بانک را در زمینه ارئه خدمات (OTP) رمز پویا طراحی و پیاده سازی کردند و بدین ترتیب امکانی را ایجاد کردند تابر اساس آن  مشتریان با دانلود رمز پویای ملل (فام) برای ساخت رمزیکبارمصرف امکان انجام تمامی تراکنش ها و پرداخت های آنلاین خود را با امنیت بالا به انجام برسانند. با اپلیکیشن فام موسسه اعتباری ملل شعب خود را به تعداد گوشی های هوشمندی که نرم افزار را دانلود کرده اند افزایش داد و بدین ترتیب ضمن همراهی با روند دیجیتالیزه کردن خدمات بانکی در سرتاسر جهان، نسبت به ارتقای امنیت تراکنش ها گام بلندی برداشت، و همزمان مشتری ها را از پرداخت هزینه های اضافی و تردد در سطح شهر در شرایط آلودگی بی نیاز کرد.
فعالیت های موسسه اعتباری ملل در مدیریت تبعات همه گیری ویروس کرونا و  تعهد این موسسه به انجام مسئولیت اجتماعی در قبال شهروندان و همزمان استفاده از تکتولوژی های روز را در ارایه خدمات خود، می تواند الگویی برای فعالیت موسسات در عصر پیوند تکنولوژی دیجیتال و هوش مصنوعی با مسئولیت پذیری اجتماعی بیشتر باشد.
گفتنی است مشتریان می توانند  با افتتاح حساب در موسسه اعتباری ملل از کلیه  طرح های تسهیلاتی و همچنین خدمات بانکداری الکترونیک این  موسسه بهره مند شوند. / اخبار پولی مالی

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌