۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | 10:08
کد خبر : 39616

صالح آبادی خبرداد:

پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان توسط اگزیم بانک ایران

برداشت روز-مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه 99، میزان تسهیلات پرداخت شده به شرکت‌های دانش بنیان 150 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با همین زمان درسال گذشته 24 درصد رشد یافته است.

به گزارش برداشت روز، علی صالح‌آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در نشست خبری مجازی آنلاین گفت: در این بانک تسهیلات دانش بنیان با نرخ ۱۲ درصد پرداخت می‌شود و یارانه‌ای است که با نرخ مناسب در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد.

وی همچنین از پیشرو بودن این بانک در ارائه خدمات به صنعت فرش یادکرد و افزود: ده مشتری از هجده مشتری برتر شعبه بانک توسعه صادرات ایران در کاشان، از تولیدکنندگان بزرگ فرش ماشینی هستند که ارزش صادراتی تولیدات آنها از ۸ تا ۲۴ میلیون دلار بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه بانک توسعه صادرات ایران نخستین بانکی است که خدماتش را بر بستر بانکداری باز ارایه می‌کند، اظهار داشت: این بستر در همکاری شرکت فناوری اطلاعات بانک توسعه صادرات ایران و شرکت خدمات انفورماتیک انجام شده و آماده است.

صالح آبادی افزود: بانکداری باز امکانی فراهم می‌کند که مشتریان بانک توسعه صادرات ایران بدون حضور در شعبه تمامی خدمات بانکی را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی صندوق‌ها، کارگزاری‌ها و مشتریان شرکتی بانک توسعه صادرات ایران از ابتدای سال ۱۴۰۰ از این خدمات بهره‌مند خواهند شد، اظهار داشت: مسایل فنی آن رفع شده و به مرور توسعه خواهد یافت تا تمام مشتریان بانک از خدمات بستر بانکداری باز استفاده کنند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران تصریح کرد: ارایه این خدمات با صندوق‌های سرمایه‌گذاری که طیف زیادی مشتری دارند، شروع شده است و در همین راستا ابتدا تمام فعالیت‌های بانکی صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته توسعه صادرات آرمانی با ۴۳ هزار مشتری به بستر بانکداری باز انتقال یافته است و از آنجایی که هر شرکتی سیستم حسابداری خاص خود را دارد، اجرای آن برای هر مشتری مقداری زمان‌بر است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به انجام ۴۳ هزار تراکنش بانکی بالغ بر۵۰۰ میلیارد ریال در بستر بانکداری باز و به صورت کاملا مکانیزه (در یک صندوق)، تصریح کرد: این امر در سیستم بانکی بی‌سابقه بوده و می‌توان آن را دستاورد مهمی برای شبکه بانکی، بستر بانکداری باز و نیز خدمات مالی و فناوری اطلاعات دانست. به گفته وی، تاکنون به صورت تجمعی در این بستر بیش از ۱۳۹ هزار تراکنش با حجم ریالی بالغ بر یک هزار و ۴۴۰ میلیارد و اتصال بیش از ۳۱۹هزار مرتبه صورت گرفته که خبر از رهیافت خدمات جدیدی به مشتریان بانک می‌دهد. صالح‌آبادی با بیان اینکه همواره تنوع و تعدد فعالیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری و نیز مبالغ بالای سرمایه‌گذاری در آنها از دید سازمان بورس و اوراق بهادار حائز اهمیت بوده است، ادامه داد: مدیریت ریسک عملیاتی و انجام مکانیزه عملیات بانکی این صندوق‌ها می‌تواند این مهم را رقم زند. وی اظهار کرد: بانک توسعه صادرات با تحلیل این موضوع و نیز در دستور کار قرار دادن سرویس‌های بانکداری باز در این خصوص، این امر را اولویت‌های خود قرار داده و با تعامل با «تامین سرمایه تمدن» فرآیند بانکی واریز سود سهامداران و پرداخت وجه ابطال و سایر اقلام مربوط به صندوق را مکانیزه کرده است.

صالح آبادی همچنین اظهار داشت: صندوق گنجینه زرین شهر با بیش از ۵۰۰ هزار مشتری نیز در بستر بانکداری باز خدمات ارائه می دهد.

وی در مورد سهم مشتریان بانکداری باز از منابع صندوق توسعه ملی اظهارداشت: نمی توان منابع صندوق توسعه ملی را به مشتریان خاص تخصیص داد اما در مورد مشتریان جدید با استعلام از مدیریت اعتبارات بانک می توان از این منابع برای ایشان در نظر گرفت.

وی درادامه افزود: بانک مطابق سال‌های گذشته و بر اساس شاخص‌های اختصاصی تنظیمی وزارت امور اقتصادی و دارایی، هدف تامین مالی ۵ درصد از صادرات غیرنفتی کشور را برای سال ۱۴۰۰ تنظیم کرده و سال آینده نیز قرار است همراه با افزایش صادرات غیرنفتی کشور، تسهیلات بانک نیز افزایش یابد. صالح‌آبادی با بیان اینکه چشم‌انداز بانک برای ۵ سال آینده تبدیل شدن به اگزیم بانک برتر منطقه است، افزود: به همین منظور تمامی اقدامات و اهداف راهبردی و سیاست‌ها برای نیل به این چشم‌انداز تدوین شده است.

وی اظهار کرد: تدوین و اجرای چرخه مدیریت بهره‌وری در بانک، یکی از پروژه‌هایی است که بانک تصمیم دارد در سال ۱۴۰۰ آن را اجرا کند و در این راستا سیاست تبدیل شدن به بانک بهره‌ور در کشور و به دست آوردن جایگاه عالی در زمینه شاخص‌های بهره‌وری در میان بانک‌های کشور، در برنامه‌های سال آتی بانک تدوین شده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تصریح کرد:بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد و محاسبه قیمت تمام شده خدمات بانکی به تفکیک همه سطوح یکی دیگر از پروژه‌هایی است که بانک توسعه صادرات برای افزایش بهره‌وری در دست اقدام دارد. وی با بیان اینکه بانک توسعه صادرات همواره یکی از بانک‌های پیشرو در زمینه حمایت از صنایع دانش‌بنیان، نوآور، خلاق، استارت‌آپ و کلیه صنایع با تکنولوژی بالا بوده است، افزود: در سال آینده نیز با انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی اهداف بالایی را در زمینه حمایت از این صنایع در پیش‌رو دارد. وی اظهار کرد: ارائه خدمات بانکی به صورت غیرحضوری از جمله اهداف دیگری است که بانک در سال جدید در پی آن بوده و قرار است در یک برنامه منسجم، همه مراحل خدمات بانکی را به مشتریان به صورت غیرحضوری ارائه کند.

صالح آبادی در پاسخ به سوال برداشت روز مبنی بر زمان عرضه  سهام بانک مشترک ایران و ونزوئلا هم اظهار داشت: عرضه سهام این بانک در بازار بورس فعلا با توجه به شرایط بورس انجام نمی شود ولی با تغییر شرایط در دستور کار قرار خواهد گرفت لازم به ذکر است قبلا قرار بود این سهام تا پیش از پایان سال ۹۹ در بازار بورس عرضه شود.

وی درباره سرمایه بانک افزود:که تازگی افزایش سرمایه ای انجام نشده و در حال حاضر مبلغ  ۳۵۰۰ میلیارد تومان می باشد.

 

زینب بهادیوند چگینی

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌