۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | 19:26
کد خبر : 39142

ایجاد هزار فرصت شغلی جدید در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس از کاهش 50 درصدی شکایات کارگری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال 9 هزار و 345 نفر جوینده‌ی کار امسال در اداره کار منطقه ویژه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد هزار و 356 نفر به کارفرمایان معرفی شده‌اند.

به گزارش برداشت روز، «حسن خلج طهرانی» ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه‌ی فجر و تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به تمام جهادگران عرصه‌ی صنعت به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات واحد کار و اشتغال این منطقه عظیم اقتصادی پرداخت و گفت: این واحد مجموعه‌ای است که ارتباط بین کارگر و کارفرما را برقرار و تنظیم می‌کند تا تحقق اهداف سازمانی میسر شود.

وی واحد کار و اشتغال را دارای حساسیت و جایگاه ویژه‌ای خواند و گفت: فعالیت صحیح این واحد می‌تواند در امر اشتغال نیروی انسانی بسیار مؤثر باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس هدایت افراد به سمت آموزش‌های تخصصی از مجرای سازمان فنی و حرفه‌ای را یکی دیگر اهداف واحد کار و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس دانست و تصریح کرد: صدور پروانه اشتغال اتباع خارجی بر اساس مقررات، صیانت از نیروی انسانی، رسیدگی به مشکلات کارگری و نظارت بر حقوق و دستمزدها از وظایف ذاتی این واحد است.

وی تعداد شاغلان فعلی منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس را ۱۲ هزار و ۲۶۰ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۶ هزار و ۶۳۰ نفر به‌صورت پیمانکاری و ۵ هزار و ۶۳۰ نفر نیز به‌صورت قرارداد مستقیم با شرکت‌ها در حال فعالیت هستند.

خلج طهرانی با اشاره به این‌که در شرایط کنونی ۱۸ شرکت سرمایه‌گذار در منطقه ویژه‌ی اقتصادی خلیج‌فارس مستقر هستند، اضافه کرد: ۱۲۰ شرکت نیز به‌صورت پیمانکاری به فعالیت مشغول‌اند که حضور این حجم از شرکت‌های صاحب‌نام حاکی از رونق تولید و کار و تلاش شبانه‌روزی در این منطقه عظیم اقتصادی است.

وی در خصوص تعداد شکایات ثبت شده در واحد کار و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس نیز بیان داشت: امسال تعداد شکایات نسبت به سال گذشته حدوداً ۵۰ درصد کاهش داشته است و از ۲۵۱ مورد شکایت سال گذشته به ۱۱۲ مورد شکایت در امسال رسیده‌ایم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس در پایان به آمار جویندگان کار نیز اشاره کرد و افزود: ۹ هزار و ۳۴۵ نفر جوینده‌ی کار امسال در اداره کار منطقه ویژه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد هزار و ۳۵۶ نفر به کارفرمایان معرفی شده‌اند.

خلج طهرانی در پایان گفت: از تمام همکارانم که در شرایط خاص ایجاد شده به‌تبع شیوع ویروس کرونا همچنان در حال کار جهادی هستند، کمال تشکر و قدردانی دارم و امیدوارم مأموریت سنگینی را که در ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای حرکت صحیح فرآیند تولید بر دوش داریم به‌خوبی انجام دهیم.

 

منبع خبر : روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس

لباسکار صنعتی کسا