۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | 18:33
کد خبر : 39020

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان مطرح کرد:

تاثیرقابل توجه نسخه نویسی الکترونیکی درمصرف منطقی دارو

به دلیل شیوع بیماری کرونا متاسفانه پیگیری برخی کارها با تاخیر روبه رو شد؛ اما تا پایان سال شرایط برای پروژه نسخه نویسی الکترونیکی به سمت بهتری حرکت خواهد کرد.

به گزارش برداشت روز، محمدرضا نیکبخت رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با اشاره به اینکه بخش بزرگی از اقدامات مربوط به نسخه نویسی الکترونیکی دراستان لرستان انجام شده است گفت: تا رسیدن به مرحله نهایی باید زمان بیشتری را درنظرگرفت، چرا که به دلیل شیوع بیماری کرونا متاسفانه پیگیری برخی کارها با تاخیر روبه رو شد؛ اما تا پایان سال شرایط برای پروژه نسخه نویسی الکترونیکی به سمت بهتری حرکت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: فعالیت های بزرگ درتمام حوزه ها از جمله بخش بهداشت و درمان زمان براست، متاسفانه انرژی و فرصت های بسیاری درحوزه بهداشت و درمان به بیماری کرونا اختصاص پیدا کرد؛ اما تلاش می شود که تا پایان سال این پروژه به مرحله قابل قبولی برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی یک سند قابل اعتنا بوده و از خطاهای دست نویس شده جلوگیری می کند  افزود: درگذشته بارها اتفاق افتاده که یک نسخه پزشکی توسط داروخانه داران قابل خواندن نبوده است ، اما با نسخه نویسی الکترونیکی بسیاری از این خطاها رفع شده است؛ البته الکترونیکی شدن نسخه نیز درمصرف منطقی دارو نقش مهمی دارد./ بیمه سلامت

لباسکار صنعتی کسا