۰۶ بهمن ۱۳۹۹ | 18:49
کد خبر : 38259

پیام تبریک وزیر اقتصاد به مناسبت روز جهانی گمرک

دکتر فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی پیامی با تبریک روز جهانی گمرک به کارکنان گمرک جمهوری اسلامی، بر تحقق کامل گمرک هوشمند تأکید کرد.

به گزارش برداشت روز، در متن پیام وزیر اقتصاد می خوانیم: سال ۱۳۹۹ در حالی رو به اتمام است که علیرغم فشارهای ناشی از تحریم های آمریکا، دولت دوازدهم در مسیر اجرای برنامه ها و سیاست های کلی اقتصاد کشور ازجمله اقتصاد مقاومتی با نصب العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری به حرکت خود ادامه داده و در این جهت به توفیقاتی نیز دست یافته است.

 

در حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی، برنامه اقتصاد هوشمند گام به گام در حال اجراست و در سازمان های تابعه این وزارت از جمله گمرک نیز بحث هوشمندسازی با عنوان گمرک هوشمند، منشاء تغییرات و تحولات زیادی در جهت روانسازی، شفافیت و بروزرسانی اقدامات و رویه های گمرکی شده است.

 

کاهش چشمگیر زمان و هزینه ترخیص کالا با استفاده از روش ها و تجهیزات هوشمند و الکترونیکی که بدون تردید جز با تلاش مستمر و بی وقفه مدیران و کارکنان زحمتکش گمرک میسر نبود، تأثیر بسزایی در تسهیل و توسعه تجارت داشته و به عنوان نمونه، رتبه کشورمان را در ارزیابی سازمانهای بین المللی ذیربط ازجمله بانک جهانی در شاخص های تجارت برون مرزی (لجستیک گمرکی) بهبود بخشیده و در بعد داخلی نیز سبب افزایش سرعت و سهولت ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی، به خصوص کالاهای اساسی و اقلام واسطه ای تولید شده است.

لذا بر تحقق کامل گمرک هوشمند تأکید می نمایم.

 

مرزبانی اقتصادی از طریق کنترل و نظارت بر ورود و خروج کالا در مبادی گمرکی، صیانت از سلامت و بهداشت جامعه با رعایت مقررات بهداشتی و ضوابط قرنطینه ای، نقش و جایگاه گمرک را به ویژه طی یک سال گذشته و در شرایط شیوع ویروس کووید-۱۹ و خطرات ناشی از آن از هر زمان دیگر ملموس تر و حساس تر ساخته است و به همین جهت انتظار می رود، همکارانم در گمرک همچنان با روحیه قوی و انگیزه بالا، بر تلاش و فعالیت خود در جهت خدمات رسانی به فعالان اقتصادی و هموطنان گرامی بیفزایند.

 

اینجانب، ضمن قدردانی از زحمات و خدمات همه همکاران ارجمندم در گمرک جمهوری اسلامی ایران و تبریک روز جهانی گمرک به این عزیزان و خانواده های محترم آنان، سلامتی، شادکامی و موفقیت ایشان را از خداوند بزرگ خواهانم.

 

منبع: سنا

لباسکار صنعتی کسا