۱۳ دی ۱۳۹۹ | 18:59
کد خبر : 35445

در نشست خبری مسئولین ذوب آهن و اصحاب رسانه شهرستان لنجان عنوان شد:

شهرستان لنجان دارای بیشترین سهمیه آزمون استخدامی ذوب آهن اصفهان

نشست خبری مهدی بهرامی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی ذوب آهن اصفهان با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان لنجان برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان؛ مهدی بهرامی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی با تسلیت شهادت حضرت زهرا (ع)و گرامیداشت حماسه نهم دی گفت: چند سال بود که استخدام آزمون استخدامی نداشتیم اما در سال گذشته مجوز برگزاری آزمون استخدامی اخذ شد و قرار بود آبان ماه آزمون انجام شود که با شیوع کرونا این امر تعلیق و با دستور ستاد کرونا اجرای این فرآیند مجدداً از سرگرفته خواهد شد.

وی با اشاره به این که در بهمن ماه آزمون برگزار و تعداد بیشتری (۵۰۹) جذب می شوند افزود:  با توجه به اخذ مجوز برای جذب نفرات بیشتر، فرصتی هم برای کسانی که بخواهند ثبت نام کنند قایل می شویم. در این آزمون اولویت ایثارگران و بومی گزینی لحاظ شده و بیشترین اولویت استخدام به شهرستان لنجان تعلق گرفته است. وی تصریح کرد: در موضوع به کارگیری شرکت های پیمانکاری ۷۰ درصد جذب نیروها به گواه اداره کار از طریق شهرستان انجام می شود.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص فعالیت مجدد شهرک واحد گفت: اگر پیشنهادهای اقتصادی و عملیاتی برای راه اندازی این مجموعه به ذوب آهن برسد استقبال می کنیم .

بهرامی همچنین در خصوص فعالیت های باشگاه ذوب آهن گفت: با شروع کرونا همه فعالیت ها تحت الشعاع قرار گرفت اما با رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی فعالیت تیم فوتبال ادامه پیدا کرد.

وی افزود: باشگاه ذوب آهن محل انجام ورزش حرفه ای است اما در بخش ورزش همگانی و کارگری و برگزاری مسابقات دانش آموزی منطقه هم مشارکت می کنیم و به دنبال توسعه مستقیم و غیر مستقیم هستیم.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی یادآور شد: در این راه اولویت ما منطقه است به نحوی که چند واحد خانه روستایی کرچگان را تجهیز کردیم.

وی ادامه داد : در بحث حرفه ای اولویت ما استفاده از توان و ظرفیت همکاران و خانواده ذوب آهن و شهروندان استان اصفهان است.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی با اشاره به این که نگاه ذوب آهن به شهرستان هیچ گاه از بالابه پایین نبوده گفت: با تمام مسئولین نهادهای مردمی مثل شوراها برای ارایه خدمات متقابل جلسات متعددی برگزار شده است چون اعتقاد داریم ذوب آهن نیازمند تعاملات دو جانبه مبتنی بر منطق و در نظرگرفتن منافع دو طرفه است.

هوای سالم حق مردم است و مردم حق مطالبه دارند

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت در خصوص برنامه های شرکت در مسیر ایجاد و نگهداری فضای سبزگفت: برای کاشت درخت از یک اکیپ متخصص مشاور با درجه دکترا استفاده شد که امکان سازگاری با خاک، کم آبی و سرما و گرمای منطقه داشته باشد.

وی افزود: به علت محدود بودن منابع آبی کارخانه فضای سبز موجود به صورت دیم است که بر اساس سازگار بودن با شرایط اکوسیستم منطقه انتخاب شده و برنامه بهبود مستمر جهت جایگزینی گونه ها در دستور کار است.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی تصریح کرد: بخش عمده ای از درختان از سیستم آبیاری هوشمند قطره ای استفاده می کنند که در این روش سیستم های اتوماسیونی رطوبت خاک را می سنجند و اگر نیاز به آب داشت تغذیه می کند و اپراتور ندارد.

بهرامی با اشاره به این که فضای سبز دارای کارکردهای مختلفی از جمله ایجاد فضای شاد برای کارکنان و جلوگیری از آلودگی هوا است و طبق تحقیقی که با حضور یکی از دانشگاه های معتبر از پنج گونه گیاهی برروی فضای سبز موجود در یک فاصله زمانی ۱۰ ساله انجام شد مشخص شد این فضا، نزدیک سه میلیون تن کربن معادل حدود ۹ میلیون تن دی اکسید کربن  را از هوا جداسازی کرده است که ارزش این ترسیب کربن در این فاصله چیزی حدود ۵۱۷ میلیون دلار بود.

وی تصریح کرد: طبق الزامات محیط زیست باید ۲۵ درصد مساحت سایت صنعتی به فضای سبز اختصاص پیدا کند اما با دارا بودن ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز ۸۴ برابر استاندارد سازمان محیط زیست فضای سبز در ذوب آهن ایجاد شده است.

بهرامی در خصوص گونه های موجود در فضای سبز نیز گفت: این فضا شامل سه قسمت پهن برگ است که به سمت آبیاری قطره ای هوشمند پیش می رویم. یک بخش سوزنی  است که کل سال داشته باشیم و بقیه ، گونه های مقاوم به کم آبی است.

وی افزود: اگر این درخت ها پرمصرف بود با خشکسالی های اخیر از بین رفته بود . البته بخش هایی نیز در حال بازپروری است و درختان سوزنی برگ با آبیاری حفظ شد. اکنون در حال احیای آن ها هستیم. بخش دیگر آب یاری دیم مربوط به بادام کوهی است و کاملا مطالعه شده است و پهنه سبزی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به سیستم فیلتراسیون کارخانه شامل الکترو فیلتر و بک فیلتر گفت: فیلتر ها قابل تعویض در شبانه روز نیستند و در صورت نیاز به تعویض باید کل سیستم عوض شود. همچنین با تعویض درب های فلکسیبل بوی نامطبوع کک سازی به حداقل رسیده است.

وی همچنین با اشاره به هزینه های بالای بیمارستان گفت: در شرایط کرونا مراجعات و درآمدهای بیمارستان کاهش چشمگیری داشت که با حمایت مدیریت عالی ذوب آهن،  فعالیت های بیمارستان ادامه دارد.

لباسکار صنعتی کسا