۱۳ دی ۱۳۹۹ | 18:51
کد خبر : 35403

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بازدید از مرحله نهایی رویداد «صبانو»:

بازنشستگان باید تمام نیازهای خود را از مرکز نوآوری صبا دریافت کنند

اکبر افتخاری این مطلب را امروز پس از بازدید از مرکز نوآوری صبا و حضور در جلسه معرفی تیم‌های راهیافته به مرحله نهایی رویداد «صبانو» در گفت‌وگویی اینستاگرامی بیان کرد.

به گزارش برداشت روز به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی با بیان اینکه «خدمات مرکز نوآوری صبا نباید محدود به بازنشستگان کشوری بماند»، افزود: این مرکز با استفاده از نیروهای جوان و خلاق فعال در استارتاپ‌ها، باید حتی به سمت شناسایی نیازهای پنهان بازنشستگان حرکت و برای آن راه‌حل پیدا کند تا جامعه مخاطب از آن استقبال کند؛ این، تجربه و رویکردی است که ما در استاپ‌های موفق داخلی و خارجی هم شاهد آن هستیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به پرسشی درباره اهداف این صندوق از راه‌اندازی مرکز نوآوری صبا اظهار داشت: ما فعالیت مرکز نوآوری صبا را با این رویکرد آغاز کردیم که به نظر می‌رسید ارائه خدمات در حوزه بازنشستگی دچار روال سنتی و معمولی و فاقد خلاقیت بود و صرفا در حوزه پرداخت حقوق و حداکثر ارائه بیمه تکمیلی بود.

وی با تاکید بر اینکه «نیاز داریم در حوزه بازنشستگی سرویس‌ها و خدمات نوینی ارائه دهیم»، گفت: مرکز نوآوری صبا با این هدف تاسیس شد که بستری برای به‌کارگیری ذهن‌های جوان و حمایت و راهبری آنها از ایده به محصول باشد.

افتخاری با اشاره به تیم‌های راه‌یافته به مرحله نهایی رویداد «صبانو»، عملکرد آنها را در راستای ارائه خدمات گسترده و مناسب با هزینه اندک ارزیابی کرد و افزود: این رویداد، با یک برنامه‌ریزی هدفمند و مشخص از چندماه قبل آغاز شد و پس از مراحل فراخوان و داوری اولیه، امروز به مرحله داوری نهایی رسید که نشانگر اجرای آن، طبق برنامه و سیاستگذاری اولیه است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر ضرورت تحقق سه‌ضلعی «انتخاب، حمایت و راهبری» از سوی مرکز نوآوری صبا در قبال شرکت‌های استارتاپ و نوآور، تصریح کرد: هدف ما از حمایت و راهبری استارتاپ‌ها، دولتی کردن آنها و یا مشغول کردن آنها در روال‌های کند اداری نیست؛ بلکه می‌خواهیم راه را برایشان باز کنیم تا رشد کنند و ما هم خدمات بهتری برای بازنشستگان دریافت کنیم.

وی با اشاره به حمایت و همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با فعالیت‌های مرکز نوآوری صبا تصریح کرد: ما از استارتاپ‌هایی که به رویکردهای حوزه بازنشستگی نزدیک باشند، حمایت لازم را خواهیم داشت.

توصیه‌هایی به استارتاپ‌ها

افتخاری همچنین در جلسه معارفه تیم‌های حاضر در مرحله نهایی رویداد «صبانو» که با هدف ارائه خدمات شتاب‌دهنده و توسعه بازار در حوزه سالمندی و بازنشستگی برگزار شده است، توصیه‌هایی درباره توجه به الگوی سنی بازنشستگان کشور که با دوران سالمندی فاصله قابل‌توجهی دارد و نیز استفاده از ابزارهای مختلف و متکی نماندن صرف به موبایل‌های هوشمند ارائه کرد.

 

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام آمادگی برای برگزاری جلسات آشنایی با مسایل و مشکلات دوره بازنشستگی برای استارتاپ‌ها، همچنین اعلام کرد که بخش ویژه‌ای در درگاه خدمات الکترونیک صندوق برای معرفی شرکت‌ها و فعالیت‌های نوآورانه به جامعه مخاطب ایجاد خواهد شد.

 

لباسکار صنعتی کسا