۱۰ دی ۱۳۹۹ | 18:53
کد خبر : 35191

در راستای برنامه های پویش «چگونه خانه دار شویم؟» ؛

نشست شهرداران استان کردستان بصورت وبینار و به میزبانی بانک مسکن برگزار شد

اولین نشست شهرداران استان کردستان با حضور رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن، مدیر شعب کردستان و مدیر کل امور شهری استانداری با موضوع راهکارهای تأمین مالی و توسعه بخش مسکن به میزبانی بانک مسکن برگزار شد.

به گزارش برداشت روز به نقل از هیبنا، در راستای برنامه های پویش «چگونه خانه دار شویم ؟ » و همکاری شهرداری های استان در اجرای این پویش ، اولین نشست شهرداران استان کردستان با حضور رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن، مدیر شعب کردستان و مدیر کل امور شهری استانداری با موضوع راهکارهای تأمین مالی و توسعه بخش مسکن به میزبانی بانک مسکن برگزار شد.

رسالت بانک مسکن تامین مسکن ایرانیان خصوصا اقشار کم درآمد است

مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن با بیان این مطلب در اولین نشست شهرداران کردستان که بصورت وبینار و به میزبانی بانک مسکن برگزار شد، اظهار داشت : پس از انقلاب اسلامی هزینه یک سوم واحدهای مسکونی کشور توسط بانک مسکن تامین شده است و انواع تسهیلات جهت کمک به رونق بخش مسکن پرداخت شده است.

وی بر آمادگی بانک مسکن در توسعه بخش مسکن تاکید کرد و ابراز داشت: بانک مسکن یک بانک دولتی و تخصصی است و مهمترین دغدغه این بانک خانه دارکردن اقشار مختلف جامعه بویژه اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است.

وی به پویش استانی «چگونه خانه دار شویم؟» که در کردستان آغازشده است اشاره کرد و گفت: این پویش که به ابتکار استان کردستان برگزار شده است درسایر استانهای کشور نیز درحال انجام است که می تواند زمینه استفاده همه مردم ایران از تسهیلات و توان مالی بانک مسکن برای تامین مسکن آنان فراهم سازد.

وی موفقیت طرح اقدام ملی را نیازمند همراهی شهرداران و حمایت استانداری ها دانست و ابراز داشت: با مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی خصوصا استانداری ها و شهرداری ها می توانیم با اجرای طرح اقدام ملی عقب ماندگی بخش مسکن را جبران کنیم.

وی همچنین یادآور شد: بافت فرسوده و ناکارآمد زیادی دراستانهای مختلف کشور و تهران وجود دارد که بانک مسکن آماده تامین مالی در راستای بازآفرینی شهری و احیای بافت های فرسوده و ناکار آمد است

وی عملکرد بانک مسکن را درطرح مسکن مهر مطلوب ارزیابی کرد و گفت: طرح مسکن مهر یکی از مهمترین پروژهایی بود که با عاملیت بانک مسکن تاکنون ۲ میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شده است.

مشارکت شهرداران استان به توسعه بخش مسکن سرعت می بخشد

جلال الدین سلیمی مدیر شعب کردستان نیز با بیان این مطلب اظهار داشت: استان کردستان یک اقتصاد دامپروری و کشاورزی به ‌صورت بنیادی دارد که در ۱۵ سال اخیر با افزایش تبادلات مرزی باعث رشد بخش تجاری در استان شده و مهاجرت به شهر را تقویت کرده است.

جلال‌الدین سلیمی به عملکرد بانک مسکن در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: بانک مسکن درسالجاری ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب چهارهزارو ۹۴۷ قرارداد برای ساخت، خرید و احداث واحدهای مسکونی منعقدکرده است.

مدیرشعب بانک مسکن استان کردستان با اعلام اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که متقاضی مسکن در کردستان رو به افزایش است افزود: به دلیل بیکاری جوانان و ضرورت اشتغال، بسیاری از روستا نشینان به شهر مهاجرت کرده و این خود موجب افزایش قیمت زمین و مسکن در شهرها شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک مسکن در پروژه‌های طرح مسکن مهر ، اقدام ملی و در سرمایه‌گذاری از طریق منابع خود اقدام به ساخت ‌و سازکرده است، اظهارداشت : بیش از ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی بانک مسکن در بخش مسکن بوده است.

سلیمی با اشاره به اینکه بانک مسکن در شهر و روستا حدود ۴۷ هزار واحد از بخش مسکن مهر احداث کرده که ۲ هزار ۶۳۰ واحد برای قسط‌بندی بوده است، افزود: همچنین در حوزه بافت فرسوده هزار و ۹۷۳ واحد سهمیه گرفته‌ایم که از این تعداد تاکنون هزارو ۶۵۰ واحد انعقاد قراردادکرده‌ایم.

وی درخصوص متقاضیان طرح اقدام ملی و اقدامات اولیه این طرح در استان گفت: درطرح اقدام ملی ۲۲ هزار و ۵۰۰نفرثبت ‌نام کردند که از این تعداد برای ۸ هزار و ۵۰۰ نفر حساب در بانک مسکن افتتاح شده است که در انتظار تحویل زمین و آماده‌سازی هستند و عملیات پروژه های این طرح در شهرستان های کامیاران، دهگلان و دیواندره آغازشده و تاپایان سال در شهرسنندج و سقز نیز انجام می‌شود.

وی همچنین خواستار مشارکت شهرداری های استان با بانک مسکن شد و گفت: مشارکت شهرداران استان به توسعه بخش مسکن سرعت می بخشد لذا شهداری ها می توانند در حوزه های مختلفی از جمله اطلاع رسانی تسهیلات بخش مسکن به مردم از طریق تبلیغات محیطی شهری،دادن لیست متقاضایان پروانه های ساختمان به بانک مسکن، به توسعه بخش مسکن و احیای بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری سرعت بیشتری ببخشند.

شهرداران، برای توسعه و رونق بخش مسکن استان، با تمام ظرفیت خود با بانک مسکن همکاری کنند

جمشیداسدی،مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان هم در نشست شهرداران استان خواستار استفاده شهرداری ها از تمام ظرفیتهای خود برای توسعه و رونق بخش مسکن و همکاری با بانک مسکن شد .

وی به جبران عقب ماندگی استان در بخش مسکن علی رغم تمامی مشکلات تاکید کرد و گفت : در همه شهرهای استان علیرغم کمبود اعتبارات و کاستی‌هایی که در زمینه منابع مالی دراختیار دارند ، خوشبختانه توانستند با تمام توان ارائه خدمت کنند. در بخش مسکن نیز باید اقدامات اساسی در جبران کمبودهای این بخش با همکاری شهرداری ها و مشارکت بانک مسکن انجام شود ،لذا شهرداری ها می باید با تمام ظرفیت خود در توسعه بخش مسکن با بانک مسکن همکاری کنند.

وی مهم‌ترین حوزه در سطح استان را ساخت ‌و ساز و بخش مسکن عنوان کرد و گفت: اهمیت ساخت‌ و ساز و بخش مسکن از دو منظر قابل ‌بررسی است چراکه مسکن سرپناه مردم جامعه بوده و وظیفه دولت می‌باشد که این امر مهم را برای مردم مهیا کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان، همچنین به بخش اشتغال جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی، جامعه مهندسین استان، مصالح ساختمانی و سایر اقشار که در احداث یک ساختمان نقش دارند دراشتغال آن نیز تأثیر می‌گذارد .

اسدی یاد آورشد: امیدواریم شهرداران سطح استان با تمام ظرفیت تلاش به بانک مسکن کمک‌کنند.

لازم بذکر است دراین نشست همچنین شهرداران شهرهای کردستان مسائل و مشکلات مسکن شهری را بصورت آنلاین مطرح کردند و خواستار همکاری و مشارکت جمعی برای بهبود وضع مسکن شهروندان شدند.

لباسکار صنعتی کسا