۰۸ دی ۱۳۹۹ | 19:22
کد خبر : 34905

مدیر بیمه های اشخاص انفرادی شرکت بیمه نوین

بیمه نامه باید بر اساس نیاز مردم شکل بگیرد

توسعه محصولات و حرکت بر اساس نیاز روز مشتریان، یکی از اهداف اصلی شرکت بیمه نوین در ارائه خدمات است. بر همین اساس اخیرا 12 بیماری از جمله ابتلا به ویروس کرونا به پوشش امراض خاص تکمیلی بیمه عمر و سرمایه گذاری اضافه شده است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از اخبار پولی مالی، صنعت بیمه کشور علاوه بر تحریم های خارجی، درگیر مشکلات خاص خود نیز هست. در حوزه بیمه های زندگی بروز پاندمی کرونا، تورم دورقمی بلند مدت، محدودیت های قانونی و … موانعی را برای رشد و توسعه این محصول راهبردی پدید آورده است. دراین باره مصاحبه ای انجام داده ایم با وحید رضا جمالی،مدیر بیمه های اشخاص انفرادی شرکت بیمه نوین که در ادامه ملاحظه می کنید:

آیا شرایط اقتصادی کنونی و شیوع بیماری کرونا بر بازار بیمه¬های عمر و سرمایه گذاری تأثیری داشته است؟

با توجه به شرایط سخت اقتصادی فعلی به لحاظ کاهش قدرت خرید و همچنین تاثیرات منفی شیوع بیماری کرونا بر کسب و کارها و به تبع آن کاهش درآمد و همچنین پیش بینی ناپذیر بودن مهار آن در آینده، قطعا تاثیر منفی آن در کاهش تمایل به خرید بیمه¬های زندگی، افزایش میزان معوقات و افزایش بازخرید بیمه نامه¬ها خود را نشان می دهد. اما از منظر دیگر با توجه به مسئله افزایش میزان مرگ و میر و همچنین نیاز به تامین هزینه¬های درمانی در این دوران، احساس نیاز به دریافت خدمات بیمه¬ای بیشتر شده است. بنابراین به شرطی که محصولات بیمه و شیوه ارائه آن متناسب با دغدغه و نیاز فعلی مردم شکل گیرد و نیز با توجه به شرایط شیوع کرونا طراحی و ارائه شود، قطعا مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

با توجه اقتصاد تورمی کشور، آیا همچنان می¬توان خرید بیمه زندگی و سرمایه گذاری را اقدامی مثبت و آینده نگرانه تلقی کرد؟

با توجه به ماهیت بلند مدت بیمه¬های زندگی قطعا ثبات و پیش بینی پذیر بودن متغیرهای کلان اقتصادی از قبیل تورم یکی از مهم¬ترین مولفه¬هایی خواهد بود. در ارتباط با بیمه¬های اندوخته دار علی الخصوص بیمه¬های عمر و سرمایه گذاری بخش اندوخته¬ای این بیمه نامه که حالت سرمایه¬گذاری برای مشتری خواهد داشت، امکان سرمایه¬گذاری منابع بایستی به گونه¬ای صورت گیرد که تا حد بسیار زیادی اثر منفی تورم که منجر به کاهش ارزش پول مشتری خواهد شد را جبران کند. این امر بستگی به شرایط بیمه¬گر در امکان تفکیک واقعی منابع بیمه¬های زندگی از غیر زندگی و کنترل جریانات ورودی و خروجی آن و سرمایه¬گذاری بهینه این منابع خواهد داشت. با این وجود بخش خدمات بیمه ای مرتبط با محصول علی¬رغم اینکه همچنان متاثر از تورم خواهد بود، اما با توجه به پیش بینی ناپذیر بودن ریسک، همچنان می¬تواند مطلوب مشتریان حتی در شرایط نامساعد اقتصادی باشد.

آیا محصولات عمر و سرمایه¬گذاری موجود در صنعت بیمه کشور  براساس نیاز بیمه¬گذاران به روز شده است؟

اگر نگاهی به محصولات مختلف شرکت¬های بیمه داشته باشیم مشخص است که بسیاری از مولفه¬های محصول، یکسان و در مواردی بسیار شبیه به هم هستند. شاید بتوان مهم¬ترین دلیل در عدم تنوع بخشی به محصولات و خدمات را یکسان بودن سیستم بیمه¬ای این شرکت¬ها با یکدیگر و عدم رغبت بیمه¬گران برای ورود به بازار سایر محصولات بیمه زندگی به دلایل محدودیت¬های قانونی و همچنین شرایط خاص اقتصادی کشور دانست. شاید لازم باشد در حال حاضر و با توجه به امکانات موجود، خلق مزیت رقابتی را از سمت محصول به سمت بهینه سازی شیوه و کیفیت ارایه خدمات هدایت سوق داد.

وضعیت شرکت بیمه نوین در بخش بیمه¬های زندگی از جمله طراحی محصولات جدید، توسعه بازار و … در این رشته را چگونه ارزیابی می¬کنید؟

یک شرکت که به توسعه بازار و محصول می اندیشد بایستی تغییرات سلیقه، تکنولوژی و رقبا را به صورت مستمر مد نظر داشته و متناسب با آن نسبت به اصلاح و بهبود محصول و فرایند های مرتبط اقدام کند.

توسعه محصولات و حرکت بر اساس نیاز روز مشتریان، یکی از اهداف اصلی شرکت بیمه نوین در ارائه خدمات است. بر همین اساس اخیرا ۱۲ بیماری از جمله ابتلا به ویروس کرونا به پوشش امراض خاص تکمیلی بیمه عمر و سرمایه گذاری اضافه شده است. در این پوشش، بیماری¬های سکته‌های قلبی و مغزی، تمامی اعمال جراحی قلب، انواع سرطان، پیوند اعضاء، ام اس، هپاتیت B و C، آلزایمر، پارکینسون، دیالیز به علت نارسایی کلیوی، نابینایی کامل به دلیل بینایی، ناشنوایی کامل، کُما، مننژیت، عفونت اچ .آی.وی و ابتلا به ویروس کرونا جبران می‌‌شوند.

همچنین با توجه به نیاز دریافت خدمات بیمه درمان، طرحی به نام “شایگان” نیز به عنوان یک مزیت برای بیمه شدگان عمر و سرمایه گذاری نوین در نظر گرفته شده است. بر این اساس بیمه شدگان بیمه عمر و سرمایه گذاری نوین می¬توانند یکی از طرح¬های شایگان را بر طبق شرایط و نیازهای خود خریداری کرده و خدمات پوشش¬های درمانی دریافت کنند.

یکی از آخرین محصولات جدید در رشته بیمه زندگی، “طرح ثمر” است. این بیمه نامه با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای بیمه شدگان زیر سن قانونی و دغدغه والدین به عنوان بیمه گذار، طراحی شده است که در حال حاضر نیز در تمام شعب و دفاتر نمایندگی شرکت بیمه نوین ارائه می شود.

لباسکار صنعتی کسا