۰۳ دی ۱۳۹۹ | 18:46
کد خبر : 34321

با امضای تفاهم‌نامه میان سازمان فاوا و پرداخت الکترونیک سداد؛

توسعه کیف پول موبایلی بر بستر «کیان» شتاب می‌گیرد

با امضای تفاهم‌نامه میان سازمان فاوا به نمایندگی از شهرداری مشهد و شرکت پرداخت الکترونیک سداد به نمایندگی از بانک ملی ایران، روند توسعه زیرساخت‌های پرداخت الکترونیک شهروندی و به‍ویژه اپلیکیشن‌های کیف پول موبایلی بر بستر «کیان» شتاب می‌گیرد.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، طی تفاهم‌نامه‌ای میان این سازمان و شرکت پرداخت الکترونیک سداد، زمینه‌های همکاری در خصوص ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی به شهروندان از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی مورد توافق قرار گرفت تا بسترهای لازم جهت گسترش خدمات شهرداری، پروژه‌های دولت الکترونیک و خدمات غیرحضوری افزایش یابد.

بنابر این گزارش، حسب توافق صورت‌گرفته طیفی از خدمات غیرحضوری شهرداری مشهد با همکاری اپلیکیشن «ایوا» در قالب کیف پول موبایلی ارائه خواهد شد و زمینه‌های لازم برای توسعه خدمات پرداخت الکترونیک برای شهروندان از این طریق فراهم می‌آید.

در نتیجه امضای این تفاهم‌نامه میان سازمان فاوا شهرداری مشهد و شرکت پرداخت الکترونیک سداد متعلق به بانک ملی ایران، با همگرایی و هم‌افزایی زیرساخت‌های خدمات الکترونیک موجود در دو مجموعه، زمینه ارائه خدمات وسیع و جامعی در ارتباط با پرداخت‌های خرد شهروندی فراهم می‌شود که طیف وسیعی از خدمات الکترونیک به شهروندان را در بر می‌گیرد.

یکی از ثمرات این همکاری در آینده می‌تواند حضور اپلیکیشن «ایوا» در زیرساخت هم‌پذیرندگی کیف پول‌های موبایلی کشور با عنوان «کیان» باشد که نخستین بار در سطح کشور، توسط شهرداری مشهد طراحی شده است و بستری یکپارچه و کارآمد برای پرداخت‌های الکترونیک فراهم می‌آورد. در بستر «کیان» کیف پول‌های موبایلی مختلف می‌توانند از یک درگاه واحد سرویس‌های گوناگونی را به شهروندان ارائه دهند.

در این زیرساخت، افراد می‌توانند صرفا با استفاده از گوشی همراه خود بسیاری از تبادلات مالی روزمره را به سادگی و در بستری ایمن انجام دهند. این امر به‍ویژه در دوران فعلی با توجه به اپیدمی کرونا، دارای اهمیت بیشتری است؛ چراکه انجام پرداخت‌های خرد را بدون تماس فیزیکی و یا حضور در بانک‌ها و محیط‌های عمومی میسر می‌کند.

 

لباسکار صنعتی کسا