۰۱ دی ۱۳۹۹ | 20:30
کد خبر : 33951

تحلیل مدیرعامل بیمه دانا از تاثیر ریسک های نوظهور بر صنعت بیمه

نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، تنها راه رسیدن به ضریب نفوذ ۷ درصدی در صنعت بیمه را از طریق رشد و گسترش بیمه های زندگی میسر دانست.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، دکتر ابراهیم کاردگر در پنل تخصصی «شبکه عرضه خدمات بیمه ای در دوران پسا کرونا» در حاشیه همایش بیمه و توسعه اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه اعلام شده که رقم رشد بیمه های زندگی باید به ۵۰ درصد سال آخر برنامه پنجم و ضریب نفوذ بیمه نیز به ۷ درصد برسد.

وی افزود: دست اندرکاران صنعت بیمه به این توافق و جمع بندی رسیدند که تنها راه اصولی نائل شدن به ضریب نفوذ ۷ درصدی، از طریق بیمه های زندگی اتفاق می افتد که البته با توجه به ریسک های نوظهور در صنعت بیمه مانند گسترش ویروس کرونا در کشور، باید فرآیند جدیدی تعریف، تدوین و اجرا شود.

مدیرعامل بیمه دانا گفت: رشد بیمه های زندگی با یک روند کاهشی در مبلغ و تعداد روبرو بوده که این امر نشان دهنده اثر منفی کرونا بر بیمه‌نامه های زندگی بوده است.

وی با بیان این‌که تمرکز بر روی دانش بیمه‌ای اصل مهمی است و به هر میزان که شبکه فروش علمی‌تر، توسعه پیدا کند صنعت بیمه منافع بیشتری را کسب خواهد کرد، افزود: باید به یک نکته توجه کنیم که بانک‌داری با مدیریت بیمه یک تفاوت اساسی دارد، چرا که عملیات‌ بانکی تراکنش‌های مالی است، اما به عنوان مثال بیمه‌نامه واحد مسکونی در یک منطقه با منطقه دیگر تفاوت دارد، به همین خاطر مدیریت بیمه کار سنگین و پیچیده‌ای است .

دکتر کاردگر در این پنل تخصصی به برخی قیمت‌های غیرمتعارف که شرکت‌های نوپای بیمه‌ای ارائه می‌کنند، نیز اشاره کرد و افزود: نرخ پایین برخی از این شرکت‌ها به دلیل آن است که ما در صنعت بیمه نرخ ریسک دقیق نداریم. قیمت تمام شده ریسک بر اساس تحلیل داده مشخص می‌شود، اما چون این داده‌ها بر اساس هر استان و منطقه به طور دقیق وجود ندارد و شرکت‌های بیمه‌ای از عملیات‌ بیمه‌ای یکدیگر مطلع نیستند، لذا در بازار رقابت قیمت‌ها متفاوت می‌شود و هر بنگاهی که قیمت پایین‌تر عرضه می‌کند، به دلیل این‌که مطالعه‌ای در حوزه نرخ ریسک وجود ندارد، آن بنگاه با چالش جدی مواجه خواهد شد.

لباسکار صنعتی کسا