۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | 21:08
کد خبر : 3373

بانک مسکن اعلام کرد/ انتقال وجه با مسکن‌کارت، تا سقف ۱۰ میلیون تومان

در حالی که بانک مرکزی ۱۱ اسفند ماه سقف انتقال وجه کارتی را از ۳ به ۵ میلیون تومان افزایش داده بود، از روز گذشته این سقف به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
کاربران کارت‌های عضو شبکه شتاب می‌توانند از طریق خودپرداز، کیوسک، اینترنت‌بانک و همراه‌بانک از سقف ۱۰ میلیون تومانی کارت به کارت استفاده کنند.
این افزایش سقف یک تمهید موقتی برای رفع نیاز مشتریان بانکی به تراکنش‌های روزمره و کاهش مراجعه به شعب بانک‌ها به منظور پیشگیری از حضور غیرضروری در اماکن عمومی در شرایط شیوع ویروس کرونا است.
در عین حال لازم است مشتریان بانکی بدانند با وجود افزایش سقف انتقال وجه کارتی در تعدادی از درگاه‌های الکترونیک که به آنها اشاره شد، اما اگر عملیات کارت به کارت از طریق نرم‌افزارهای بانکی (پرداخت‌ساز) انجام شود، سقف ۳ میلیون تومانی دارد. البته پیش از این سقف انتقال وجه در این اپلیکیشن‌ها، یک میلیون تومان بوده است.
به این ترتیب دارندگان مسکن‌کارت فعلا می‌توانند از عملیات کارت به کارت تا سقف ۱۰ میلیون تومان چه از طریق مراجعه به خودپرداز و کیوسک‌بانک و چه به صورت غیرحضوری از طریق استفاده از همراه‌بانک و اینترنت‌ بانک مسکن استفاده کنند.
بدیهی است در تراکنش‌های غیرحضوری و الکترونیک، این عملیات نیازمند اخذ رمز دوم پویا است که پس از فعال‌سازی آن، هم از طریق نرم‌افزار تلفن همراه «رمزنما» متعلق به بانک مسکن و هم از طریق سامانه هریم بانک مرکزی به صورت پیامکی قابل دریافت است.
براساس این گزارش، بانک مرکزی در روزهای گذشته اقدامات مختلفی برای کاهش مراجعه حضوری مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها انجام داده بود. امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت سه ماه تا خرداد ۹۹، افزایش برداشت از دستگاه‌های خودپرداز از ۲۰۰ به ۵۰۰ هزار تومان و افزایش تلاش‌های ناموفق در رمز دوم به ۵ تلاش، از جمله این موارد بوده‌اند.

لباسکار صنعتی کسا