۲۶ آذر ۱۳۹۹ | 18:42
کد خبر : 33409

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

افزایش بودجه بیمه سلامت به نفع محرومین جامعه است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر توجه نمایندگان مجلس به بودجه بیمه سلامت به منظور حمایت از محرومین جامعه تاکید کرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از آی‌هینا؛ معین الدین سعیدی بیان کرد: عنصر اصلی انقلاب اسلامی عدالت و رسیدگی به محرومین و مستضعفین است که بیمه سلامت نیز در راستای عدالت بخشی به حوزه سلامت تاثیر شگرفی داشته است به طوری که در مناطق محروم مردمی که از هیچ پوشش های بیمه ای برخوردار نبودند اکنون از این ظرفیت قانونی بیشترین استفاده را کرده و تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند .

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک  و قصرقند در مجلس گفت: در شرایطی که شاهد شیوع بیماری کرونا هستیم نمایندگان در بودجه سال آینده باید نگاه ویژه ای به مقوله های حوزه سلامت داشته باشند چرا که عمده کسانی که از این موضوع نفع می برند محرومین جامعه هستند.

وی ادامه داد: موضوع بودجه همواره مورد توجه نمایندگان بوده و انتظار داریم در کمیسیون تلفیق نیز متناسب با شرایط کشور اعتبارات حوزه سلامت بیشتر شود تا در نهایت با یک نگاه تعاملی بتوانیم شاهد افزایش خدمات در حوزه بیمه سلامت باشیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: عملکرد بیمه سلامت به خصوص در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است هر چند تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله معناداری وجود دارد اما مشخصا تغییرات بنیادین و جدی را در این حوزه شاهد هستیم.

سعیدی همچنین به اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد و گفت: این اقدام به شرطی موثر خواهد بود که ظرفیت ها و زیرساخت ها در حوزه ارتباطات به خصوص در استان محروم سیستان و بلوچستان به طور کامل شکل گیرد.

لباسکار صنعتی کسا