۲۵ آذر ۱۳۹۹ | 18:30
کد خبر : 33268

آسیب جدی به نظام سلامت در صورت عدم توجه به الکترونیکی شدن فرایندها

​مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه نظام سلامت با توجه به محدودیت منابع در صورتی که به سمت الکترونیکی شدن پیش نرود، آسیب جدی خواهد دید، گفت: در واقع الکترونیکی شدن اقدامات باعث می شود که بتوانیم از ظرفیت های محدود به بهترین شکل در جهت ارتقای سلامت جامعه استفاده کنیم.

به گزارش برداشت روز، دکتر امیر نوروزی در گفت و گو با آی هینا با اشاره به اینکه سازمان های بیمه گر پایه زیرساخت ها و سامانه های نسخه نویسی الکترونیک را طراحی کرده و آماده اجراست، افزود:از حدود دو ماه قبل هر سه سازمان بیمه گر و سازمان نظام پزشکی مصمم هستند که این اقدام را انجام دهند به نحوی که برگزاری جلسات مشترک در جهت اجرای تکلیفی است که بر عهده ما گذاشته شده است.

مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح ادامه داد: ضلع دیگر موفقیت در اجرای این طرح مربوط به وزارت بهداشت و ارائه دهندگان خدمات درمانی است. با توجه به اهمیت تشکیل پرونده سلامت الکترونیک امیدواریم که این اقدام هر چه سریعتر انجام شود.

وی بیان کرد: قرار است در جلسات بعدی سازمان های بیمه گر با حضور نمایندگانی از وزارت بهداشت برگزار شود تا هر چه سریعتر شاهد اجرایی شدن طرح نسخه الکترونیک در کشور باشیم.

نوروزی گفت: در صورتی که ارائه دهندگان خدمت از مزایای اجرای این طرح به طور کامل آگاه شوند مطمئنا با این طرح همراهی خواهند داشت. علت مقاومت برخی پزشکان نیز به دلیل عدم آگاهی از اثربخشی های موثر الکترونیکی شدن اقدامات است.

مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح افزود: در حال حاضر درمان های پرهزینه توسط بیمه ها پوشش داده می شود ولی آنطور که باید به مساله پیشگیری و ارتقای سلامت توجه نشده است. اگر کنار هم باشیم و از ظرفیت های مالی استفاده بهینه کنیم، در سلامت جامعه هدف موثر تر خواهد بود.

نوروزی با اشاره به اینکه تسهیلاتی برای پزشکان و مراکز ارائه دهنده خدمت از جمله داروخانه، مراکز تصویربرداری ، آزمایشگاه ها در حال فراهم شدن است، بیان کرد: مقاومت به دلیل دوباره کاری است در صورتی که اگر از سرویس هایی که اکنون به صورت الکترونیک استفاده می کنند، به صورت وب سرویس خرید خدمت کنیم با سرعت بیشتری به سمت الکترونیکی شدن پیش خواهیم رفت و تا حد زیادی این مقاومت شکسته می شود.

لباسکار صنعتی کسا