۲۵ آذر ۱۳۹۹ | 18:18
کد خبر : 33225

بانک کشاورزی، حامی تولید و کارآفرینان؛

حمایت ۱۱۷۹میلیاردی بانک کشاورزی از پروژه تولید انواع مصنوعات چوبی در خوزستان

استان خوزستان استانی در جنوب غربی ایران است که بر کرانه خلیج فارس قرار دارد و مرکز تولید نفت به شمار می آید. از لحاظ تاریخی خوزستان قدیمی ترین منطقه فلات ایران است و به لحاظ تولید محصولات نفتی، کشاورزی، نخیلات از مهم ترین استان های کشور محسوب می شود و اهمیت استراتژیک زیادی دارد. همچنین استان خوزستان در بخش صنعت از مهم ترین و موثرترین استان های کشور به حساب می آید.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی ،شرکت نوین چوب با مدیرعاملی علی حمدانی در شهرستان اهواز ، مرکز استان خوزستان، قرار دارد که با ظرفیت۲۰۰۰ متر مربع تولید انواع مصنوعات چوبی با روکش در سال ۱۳۸۵ شروع به کار کرده است و انواع مصنوعات چوبی با روکش و MDF را تولید می کند.

 

این شرکت با حمایت ۱۱۷۹ میلیارد ریالی بانک کشاورزی آغاز به کار کرد و در حال حاضر با ظرفیتی برابر با ۲۶ میلیون متر مربع و ۱۰۰۰۰تن آغشته سازی کاغذ ملامینه برای بیش از ۶۵۰ نفر به شکل مستقیم و ۲۵۰۰۰نفر به شکل غیر مستقیم زمینه اشتغال را فراهم ساخته و نقش مهم و موثری در توسعه پایدار و رونق اقتصادی در منطقه ایفا کرده است.

 

از دیگر قابلیت های شرکت نوین چوب علاوه بر تاثیر مستقیم بر کاهش نرخ بیکاری در استان خوزستان تامین بخش عمده ای از نیاز منطقه و کشور به مصنوعات چوبی و MDF است.

 

این پروژه بزرگ که افتخار دیگری از عملکرد بانک کشاورزی در حمایت از کارآفرینی و تولید به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده کشور است،در صدد است میزان ظرفیت تولید MDF خام خود را تا ۱۵۰هزار متر مکعب افزایش دهد.

 

لباسکار صنعتی کسا