۲۳ آذر ۱۳۹۹ | 18:53
کد خبر : 32874

معاون مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت:

پژوهش از عوامل اساسی برای توسعه هر جامعه است

معاون مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت تاکید کرد: پژوهش از عوامل اساسی برای توسعه هر جامعه بوده و در ایران نیز تولید علم و تحقیقات از جایگاه والایی برخوردار است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از آی هینا، سهیلا حسینی با اشاره به هفته پژوهش گفت: در دنیای امروز، حیات و تعالی کشورها به میزان برخورداری آنها از علم و دانش بستگی دارد، اغلب جهت گیری ها و تصمیم گیری ها در کشورهای توسعه یافته به سمت تولید و توسعه علم و فناوری است و این جوامع، در حال تغییر از جوامع صنعتی به جوامعی که به اصطلاح جامعه ی اطلاعاتی یا علمی نامیده می شوند، هستند و علم به یک راهبرد مهم در این کشورها تبدیل شده است.

وی افزود: افزایش آگاهی و شناخت جامعه در همۀ زمینه ها نیازمند توسعۀ علمی است که جهت تحقق آن زمینۀ تولید علم را باید فراهم کرد، امروزه نقش انجام پژوهش و تولید علم از عامل افزایش دهنده رفاه و آسایش فراتر رفته و به تنها راه حضور مؤثر در دنیای پر تکاپوی تکنولوژی و پیشرفت و باقی ماندن در عرصۀ حیات تبدیل شده است.

معاون مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت تصریح کرد: پژوهش یک فرآیند و بدون شک یک نیروی محرک توسعه در حوزه هایی اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه است که ورودی آن نیروی انسانی، قوانین ، اطلاعات، تجهیزات و منابع مالی است و پیامدهای اجرای آن به عنوان عاملی تصمیم ساز هرچه از جامعیت ، دقت و سرعت بیشتری برخوردار باشد، خروجی مناسب تری را به دنبال خواهد داشت.

حسینی اظهار داشت: توسعه پایدار و پیشرفت هر جامعه ای در گرو پرورش، حفظ و نگهداری سرمایه ‌های علمی، پژوهشی و فناورانه آن کشور است.

وی با بیان اینکه پژوهشگران می توانند زمینه های توسعه علمی و فناوری و در نهایت ایجاد جامعه پایدار را فراهم ‌سازند گفت: بنابراین شناسایی، برقراری ارتباط و حمایت از این مقوله از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

حسینی با اشاره به اینکه پژوهش از عوامل اساسی برای توسعه هر جامعه ای است افزود: در ایران نیز تولید علم و تحقیقات از جایگاه والایی برخوردار است، به همین سبب چهارمین هفته آذرماه را «هفته پژوهش» و ۲۵ آذر را به عنوان «روز پژوهش» نامگذاری کرده اند.

معاون مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت گفت: مهم ترین چشم انداز هفته پژوهش ایجاد و احیاء این تفکر در ذهن تصمیم گیران و سیاست گذاران است که پژوهش و فناوری نقش بسیار مهمی در پیشرفت کشور دارد.

وی افزود: مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت  با رویکرد حل مسأله و کاربردمحوری پژوهش ها، تحقیقات و امور مطالعاتی را پیگیری و هدایت می کند. مقالات علمی، پایان نامه های دانشجویی، تحقیقات مسأله محور، طرح های تحقیقاتی و آثار علمی تألیفی یا ترجمه نیز در حوزه بیمه سلامت با هدف توسعه دانش تخصصی و حل مسائل این حوزه، مورد حمایت این مرکز قرار خواهد گرفت.

حسینی تصریح کرد: امیدواریم نتایج تحقیقات در دست اجرا بتواند گامی مؤثر در تولید علم و هموار کردن مسیر تصمیم گیری ها در حوزه بیمه سلامت باشد.

لباسکار صنعتی کسا