۲۱ آذر ۱۳۹۹ | 18:00
کد خبر : 32623

وزیر صمت در فولاد مبارکه اعلام کرد:

تعریف بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی و کارآمد برای تامین مالی از طریق بورس/ برنامه ریزی برای اجرای طرح توسعه ای فاز دوم نورد گرم فولاد مبارکه/ ضرورت ورود شرکت‌های بزرگ کشور به حوزه مسئولیت های اجتماعی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی با حضور مدیران و کارکنان مجتمع فولاد مبارکه اصفهان از تعریف بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی و کارآمد برای تامین مالی از طریق بورس خبر داد.

به گزارش برداشت روز، علیرضا رزم حسینی در این نشست با بیان این مطلب، افزود: این پروژه ها در حوزه هایی از جمله صنایع لوازم خانگی، نساجی، فولاد و دیگر حوزه‌ها هستند.

وی تامین مالی از طریق روش های نوین را از برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد که نقش بورس در این روش حائز اهمیت است.

نقدینگی سرگردان جامعه باید به سمت برنامه‌ های تولید محور هدایت شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، تصریح کرد: بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که این نقدینگی باید از طریق روش‌هایی مانند بورس به سمت تولید و برنامه‌های تولید محور بیاید تا زمینه های اشتغال و توسعه را فراهم آورد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه به دنبال رفع بروکراسی اداری برای تسهیل فرآیندهای تولید، هستیم گفت: گام‌های اولیه به خوبی برداشته شده است، هرچند مشکلاتی وجود دارد اما این مسیر را تا آخر با اراده و استوار ادامه می‌دهیم.

تسهیل فرآیند ها برای سرمایه‌ گذاری های تولید محور

وی در ادامه تصریح کرد: فرآیندها و مسیر باید برای کارآفرینان و سرمایه گذاران تولید محور که در راستای توانمندسازی جوامع حرکت و تلاش می‌کنند، همواره شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص بیان کرد: مردم باید متمدن و متمکن شود، این نگاه و خاستگاه انقلاب بوده است و با ثروت‌های خدادادی، فعالان اقتصادی و کارآفرینان می‌توانیم به سمت ارتقا و توسعه اقتصادی همه جانبه گام برداریم تا نسلی همواره همراه با دیانت، تمکن مالی و رفاه مقبول ساخته شود.

رزم حسینی با یادآوری تحریم های ظالمانه و غیرقانونی دشمنان، ادامه داد: در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، اما توانستیم به خوبی از این شرایط عبور کنیم.

نقش و جایگاه مهم صنایع بزرگ در عبور از شرایط سخت تحریمی

وی اضافه کرد: اگر فولاد، پتروشیمی و صنایع وابسته نبود، نمی‌توانستیم بار مالی تحریم را با فروش کاهنده نفت تحمل کنیم.

ضرورت ورود شرکت‌های بزرگ و کارآمد به حوزه مسئولیت های اجتماعی

وزیر صمت همچنین با تاکید بر اینکه ایران باید برای همه ایرانیان باشد، گفت: کشور را با ورود شرکت‌های بزرگ و سرمایه دار به حوزه مسئولیت های اجتماعی باید بسازیم، شرکت های کارآمد باید برای توسعه همه جانبه در نقاط مختلف کشور به خصوص در مناطق کمتر برخوردار در این حوزه وارد شوند.

رزم حسینی همچنین بیان کرد: برای شرکت‌های بزرگ باید پیوست اجتماعی در جهت تقویت مشاغل خرد، شرکت های کوچک و مناطق کمتر برخوردار دیده شود.

آمادگی وزارت صمت برای توسعه پایدار و متوازن در اصفهان با استفاده از پتانسیل های موجود

وی همچنین بر آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه پایدار و متوازن در اصفهان با استفاده از شرکتهای بزرگ صنعتی، معدنی و تجار دلسوز خبر داد.

برنامه ریزی برای اجرای طرح توسعه ای فاز دوم نورد گرم فولاد مبارکه

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اصفهان سهم مهمی در تولید و صنعت کشور دارد، بیان کرد: با هماهنگی و همکاری ایمیدرو طرح توسعه فاز دوم نورد گرم فولاد مبارکه اصفهان را برنامه ریزی و آغاز خواهیم کرد و این کار را در دستور کار داریم.

رزم حسینی همچنین با اشاره به بخشنامه ها و ابلاغیه های جدید صادراتی ابلاغی از سوی ستاد اقتصادی دولت، افزود: ابلاغیه ها تأثیر مهمی در وفور و فراوانی کالا و تامین به موقع مواد اولیه کارخانجات خواهد داشت که تاثیر خود را بر روی بازار به تدریج خواهد گذاشت.

وی در خصوص ابلاغیه تسریع در ترخیص کالاهای رسوبی در گمرکات گفت: از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای رسوبی در گمرکات تا امروز ۵ میلیون تن ترخیص شده است.

 

شاتا نیوز

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا