۱۷ آذر ۱۳۹۹ | 18:37
کد خبر : 32284

با هدف بررسی پروژه های درمانی استان گلستان انجام شد:

بازدید معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از پروژه های درمانی استان گلستان

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با هدف بررسی پروژه های عمرانی، از مراکز درمانی استان گلستان بازدید کرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر عباس منوچهری معاون درمان سازمان تامین اجتماعی به همراه مهندس رجبی مدیر کل ارزیابی و تعالی خدمات درمانی و شیرمردی مشاور معاونت درمان، به منظور بررسی و بازدید پروژه های عمرانی مدیریت درمان تامین اجتماعی گلستان، به این استان سفر کرد.

وی در اولین برنامه خود از درمانگاه در حال ساخت شهرستان بندرگز بازدید کرد.

دکتر منوچهری همچنین از بیمارستان حکیم جرجانی گرگان و پروژه های توسعه ای این مرکز درمانی بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت و چالش های پیش روی این پروژه ها قرار گرفت.

دکتر منوچهری ضمن بازدید از اورژانس بیمارستان مذکور که اخیرا بازسازی و افتتاح شده است، از فرایند افزایش ۵۰ تخت بستری، طرح هتلینگ بیمارستان و نوسازی آشپزخانه، طرح پیشگیری از حریق و دیگر پروژه های این مرکز نیز بازدید کرد.

وی در این برنامه همچنین از بیماران بستری در یکی از بخشها عیادت و مشکلات آنها و میزان رضایتمندی را از بیماران جویا شد.

دکتر منوچهری در جلسه ویدئو کنفرانس نسخه الکترونیک که با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، ضمن ارائه گزارش هفتگی طرح به مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، توضیحات مفصلی در خصوص طرح نسخه الکترونیک ارائه کرد.

وی با بیان مزایای طرح نسخه نویسی الکترونیک برای سازمان، بیمه شده و موسسات طرف قرارداد افزود: اشکالات طرح نسخه نویسی الکترونیک با توجه به اینکه طی سالهای گذشته به طور آزمایشی اجرا شده است، بسیار اندک و با سرعت قابل حل است و از مدیران درمان استانها خواست که اشکالات را با سرعت گزارش کرده و پیگیری نمایند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی همچنین اضافه کرد: در خصوص پرداخت حق پزشکان و داروسازان هیچ مشکلی نداریم و بر اساس دستورالعمل صادره و در زمان مقرر مطالبات موسسات طرف قرارداد قابل پرداخت است.

دکتر نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان نیز در این جلسه، گزارشی از وضعیت اجرای طرح نسخه الکترونیک در استان گلستان ارائه کرد و تاکید کرد: بین ۹۰ تا ۱۰۰درصد مراکز طرف قرارداد در حوزه های مختلف پزشکان، درمانگاهها، داروخانه ها و پاراکلینیک در این طرح ثبت نام نموده و مشغول اجرای طرح هستند و در حوزه غیر طرف قرارداد نیز پروژه در حال پیگیری است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در آخرین برنامه اولین روز سفر به استان گلستان، از پلی کلینیک امام خمینی (ره) گرگان به عنوان قدیمی ترین مرکز درمان ملکی سازمان با قدمتی بیش از ۵۰ سال نیز بازدید کرد.

دراین بازدید ضمن دیدار با کارکنان این مرکز درمانی، به موضوع کمبود فضای این مرکز درمانی و عدم تناسب با میزان مراجعات به ویژه در مرکز استان توجه شد.

دکتر نصرتی مدیر درمان استان گلستان با بیان ضرورت تسریع در ساخت یک پلی کلینیک مجهز در مرکز استان از معاون درمان سازمان خواست تا این موضوع را در جلسات ستادی سازمان با نگاه مثبت، پیگیری نمایند.

دکتر منوچهری همچنین از زمین و ساختمان پیشنهادی جهت ساخت پلی کلینیک در شهرستان علی آباد کتول بازدید کرد.

وی همچنین ضمن بازدید از درمانگاه فعلی این شهرستان و شعبه تامین اجتماعی که در یک ساختمان هستند، با همکاران دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک با مشکلات فعلی درمانگاه، از جمله مشکل فضای فیزیکی آشنا شد.

در این بازدید مقرر شد که ساخت پلی کلینیک در زمین پیشنهادی از طریق مجاری قانونی سازمان با سرعت بیشتری پیگیری شود.

معاون درمان تامین اجتماعی در این سفر، به شهرستان رامیان عزیمت کرد و ضمن دیدار با صادقلو فرماندار این شهرستان، از زمین پیشنهادی جهت احداث ساختمان درمانگاه بازدید کرد.

وی در گفتگو با فرماندار رامیان، برنامه سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان را دستیابی به عدالت در ارائه خدمات درمانی دانست و تاکید کرد: دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی برای ما اهمیت دارد و همواره ناظر و مراقب کمیت و کیفیت این خدمات هستیم.

صادقلو فرماندار رامیان نیز ضمن خیر مقدم به معاون درمان سازمان و همراهان، شهرستان رامیان را نیازمند وجود درمانگاه دانسته و به محرومیت های شهرستان اشاره کرد.

دکتر منوچهری همچنین از درمانگاه فعلی این شهرستان که در ساختمانی غیر ملکی خدمات خود را ارائه می کند، بازدید کرد.

در این بازدید مدیر درمان استان و جمعی از معاونین و روسای ادارات و نیز رئیس کانون بازنشستگان استان وی را همراهی کردند.

دکتر منوچهری از درمانگاه تخصصی شهدای آزادشهر نیز بازدید کرد.

این درمانگاه که ساختمان جدید آن در شهریور ماه سالجاری افتتاح شد، با حضور معاون درمان سازمان و همراهی تیمی از ستاد مرکزی و استان مورد بازدید قرار گرفت.

در این بازدید دکتر منوچهری از خدمات همکاران این مرکز به ویژه در دوران شیوع کرونا تقدیر کرد و افزود: همکاران درمانی ما در سراسر کشور با فداکاری در خط مقدم مبارزه با این ویروس هستند و این افتخاری است برای سازمان تامین اجتماعی که چنین همکارانی با وجدان کاری بالا دارد.

دراین بازدید خواسته بیمه شدگان مبنی بر توسعه خدمات تخصصی درمانگاه به معاون درمان سازمان منتقل شد ومقرر شد در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود.

لباسکار صنعتی کسا