۱۱ آذر ۱۳۹۹ | 18:45
کد خبر : 31726

وزیر اقتصاد مطرح کرد

جمع‌آوری ۷۸ هزار فقره دسته چک سنتی

مجموعه مطالبات و بدهی دولت به صورت روشن وجود دارد و این اطلاعات در ابتدا سال 92 وجود نداشت و یک اطلاعات عمومی در این باره وجود داشت.

به گزارش برداشت روز، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد گفت: سامانه اموال دولتی که نشان می‌دهد دولت دارای چه اموالی در سطح کشور است را در قالب خزانه داری کل کشور مدیریت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در پایان هر ماه برای حساب و کتاب هر نهاد، سازمان مربوطه با یک صف طولانی مواجه می‌شد که در ماه پایانی سال این صف به چند روز می‌رسد که امروز با الکترونیکی کردن و استقرار سامانه‌های الکترونیکی این مشکلات برطرف شده است.

دژ پسند افزود: در حال حاضر ۲۲۰ هزار فقره حساب سنتی جمع شده همچنین ۷۸ هزار فقره دسته چک سنتی را جمع آوری کردیم و حواله الکترونیکی جایگزین آن شده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه سامانه وجه الکترونیک مستقر شده ادامه داد: ۵/۲ میلیون حقوق به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود و جلوی حساب‌های موازی را گرفتیم.

وی گفت: اخیرا یکی از سازمان‌ها درخواست ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اضطراری را داشت که از طریق سامانه مستقر و راه اندازی شده متوجه شدیم که در حساب این سازمان چند برابر این پول وجود دارد که خودش خبر نداشت.

دژپسند تاکید کرد: سامانه تسویه تهاتری هم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امروز می توانم بگویم مجموعه مطالبات و بدهی دولت به صورت روشن وجود دارد گفت: این اطلاعات در ابتدا سال ۹۲ وجود نداشت و یک اطلاعات عمومی در این باره وجود داشت .

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بازار سرمایه را توانستیم گسترش بدهیم گفت: زمانی وقتی مجمع شستا برگزار می‌شد تعداد محدودی در این مجمع حضور دارند امروز با واگذاری وسیع شستا سهامداران این شرکت میلیونی شدند .

دژپسند ادامه داد: با میلیونی شدن سهامداران شستا با مشکل شرکت در مجامع مواجه هستیم که قطعا اگر هر سهامداری از هر نقطه کشور بخواهد برای جلسات مجامع شرکت کند امکانپذیر نیست بنابراین امکان برگزاری مجامع به صورت الکترونیکی مهیا کردیم و امروز تمام شرکت‌های بورسی می‌تواند مجامع خود را الکترونیکی برگزار کنند.

وزیر اقتصاد گفت: موضوع دیگر نحوه دریافت و پرداخت‌ها بود برای مثال سهامدار شرکتی اگر می‌خواست سود خود را دریافت کند باید مسافتی را طی می‌کرد تا به دفتر مرکزی مراجعه و سود مورد نظر را دریافت کند اما امروز سامانه‌ای برای توزیع سود در بازار سرمایه تعریف شده است و هر سهامداری می‌تواند از طریق این سامانه سود خود را دریافت کند./ ایلنا

لباسکار صنعتی کسا