۰۷ آذر ۱۳۹۹ | 18:10
کد خبر : 31119

رییس‌جمهور در مراسم افتتاحیه پتروشیمی لردگان؛

پتروشیمی لردگان هم جهش تولید است هم جهش صادرات

پتروشیمی لردگان در صورت تولید با ظرفیت صد در صد ظرف حدود چهار سال می‌تواند سرمایه‌گذاری انجام شده ۸۷۵ میلیون یورویی را بازگرداند که این نکته مهمی برای مردم و سرمایه‌گذاران است.

به گزارش برداشت روز، با حضور و دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ، رییس‌جمهوری اسلامی ایران شرکت اوره، آمونیاک لردگان به عنوان اولین طرح از برنامه سی و چهارم پویش ملی «تدبیر و امید برای جهش تولید» افتتاح رسمی شد.

در این مراسم رئیس‌جمهوری با اشاره به گزارش ارایه شده در خصوص این طرح، گفت:ظرف سه تا چهار سال در صورت تولید با ظرفیت صد در صد این طرح می‌تواند کل سرمایه‌گذاری ۸۷۵ میلیون یورویی انجام شده را برگرداند که این نکته برای مردم و سرمایه‌گذاران این طرح عظیم و صنعتی مهم است.

وی افزود: نکته مهم دیگر درباره پتروشیمی لردگان این است که ۸۰ درصد پرسنل این مجتمع بومی هستند و این نکته بسیار مهمی است و باید در طرح‌ها تلاش کنیم از نیروهای بومی آن استان استفاده کنیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: طرح اوره آمونیاک لردگان با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور، یک طرح صادراتی است و این نکته بسیار مهم است که با افتتاح پتروشیمی لردگان هم جهش صادرات را شاهد خواهیم بود و هم جهش تولید را.

روحانی خاطر نشان کرد: من از لردگان خاطرات خوبی دارم و از نخستین مناطقی بود که در سال ۹۲ برای تبلیغات انتخاباتی به این شهر و منطقه آمدم و مردم عزیز لردگان حضور پرشوری در آن سفر و سخنرانی داشتند و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.

رئیس دولت تاکید کرد: استان چهار محال و بختیاری استانی سرسبز و پرآب است که می‌تواند تبدیل به بزرگترین مرکز گردشگری طبیعی کشور شود./  شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

لباسکار صنعتی کسا