۰۵ آذر ۱۳۹۹ | 19:28
کد خبر : 31073

دبیر کارگروه تخصصی حقوقی سندیکای بیمه گران ایران:

دستورات بیمه مرکزی برای موسسات بیمه، لازم الاعتبار است

مطابق قانون، دستورات بیمه مرکزی در چهارچوب قانون، برای موسسات بیمه لازم الاعتبار است.

به گزارش برداشت روز، عباس لطفی مقدم دبیر کارگروه تخصصی حقوقی سندیکای بیمه گران ایران افزود: در مواردی که بیمه گذار یا زیان دیده اعتقاددارد پس از وقوع حادثه به حقوق قانونی خود دست پیدا نکرده نخستین جای که می‌تواند مراجعه کند بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: بیمه مرکزی با توجه به نقش نظارتی و حمایتی که دارد موضوع را بررسی و مطابق آئین نامه ها، ضوابط و مقررات نظر خود را به بیمه گذار در خصوص «ذی حق بودن» یا «ذی حق نبودن» اعلام می‌کند.

دبیر کارگروه تخصصی حقوقی سندیکای بیمه گران ایران گفت: اگر بیمه گذار یا زیان دیده ذی حق باشد بیمه مرکزی به موسسه بیمه مربوطه دستور می‌دهد و شرکت بیمه باید حقوق زیان دیده یا بیمه گذار را به نحو تمام و کمال مطابق مقررات ایفا کند.

وی افزود: مطابق قانون دستورات بیمه مرکزی در چهارچوب قانون برای موسسات بیمه لازم الاعتبار است.

لطفی مقدم گفت: با توجه به قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری، بیمه مرکزی به عنوان یک نهاد برای هدایت، حمایت و تامین امر بیمه در ایران تاسیس شده و عمدتا نقش حمایتی از بیمه گذاران را نیز بر عهده دارد.

وی ضمن اشاره به قانون بیمه مصوبه سال ۱۳۱۶ در کشور افزود: این قانون در حال حاضر هم معتبر است.

دبیر کارگروه تخصصی حقوقی سندیکای بیمه گران ایران ادامه داد: در روابط بین بیمه گر و بیمه گذار علاوه بر بیمه نامه این قانون تابع آن است./  صدا و سیما

لباسکار صنعتی کسا