۰۲ آذر ۱۳۹۹ | 18:50
کد خبر : 30612

فرمانده بسیج سازمان بیمه سلامت ایران به مناسبت هفته بسیج خبر داد:

اجرای نظام مراقبت فعال محله‌محور در سطح کشور با همکاری وزارت بهداشت

فرمانده بسیج سازمان بیمه سلامت ایران گفت: امروز سازمان بسیج در اجرای برنامه‌ای مشترک با وزارت بهداشت به عنوان یکی از ارکان اصلی و با همکاری هلال‌احمر و شهرداری‌ها در صدد است طرحی که به نام مقدس سردار دلها، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا می‌شود یعنی نظام مراقبت فعال محله‌محور را در سطح کشور اجرا کند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از آی هینا؛ فرهاد فیروزبخت به مناسبت هفته بسیج بیان کرد: بسیج کلمه مقدس و شجره طیبه‌ای است که توسط معمار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ در بستر تاریخ کاشته شد و امروز شاهد آن هستیم که أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّها است. از میوه‌های بهشتی این درخت مقدس و تنومند امروز تمام جهان و به خصوص کشورها و ملت‌های مسلمان بهره‌مند شده‌اند. مزیت غیر قابل ارزش گذاری که معادلات توازن قوای سیاسی و نظامی را در دنیا تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی ادامه داد: تحولات ۴ دهه اخیر کشورهای منطقه حاشیه خلیج فارس، کشورهای عربی و حتی آفریقایی که نتیجه آن افول و فروپاشی هیمنه و قدرتهای افسانه‌ای استکبار جهانی به سرکردگی ابرقدرت‌های شرق و غرب و رژیم غاصب صهیونیستی بوده است، قطعا وامدار فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت بسیجیانی است که در ساحت فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و با توسل و تمسک به حضرت سیدالشهدا(ع)، تلاش بی وقفه برای تعجیل در فرج مولایمان امام زمان (عج) گوش به فرمان ولی خود در تمامی جبهه‌های حق علیه باطل در جغرافیایی به پهنای کره خاکی حضور یافتند و با پاشیدن اکسیر روحیه بسیجی، کسالت، رخوت و سرخوردگی را از ملتهای تحت ستم زدودند و گوهر درخشان خداباوری و به تبع آن خودباوری را برای مستضعفین عالم به ارمغان آوردند.

فرمانده بسیج سازمان بیمه سلامت  ایران گفت: در پدیده بیماری منحوس کرونا آن چیزی که این بلا و مصیبت را برای ما قابل تحمل کرد چیزی جز مشاهده و درک رفتارهای برخاسته از روحیه بسیجی کادر بهداشت و درمان و نیروهای بسیجی و جهادی، همچون تلاش بی وقفه، خستگی‌ناپذیر و صادقانه ایثار و گذشتن از جان خود و خانواده خود برای سالم ماندن دیگر انسانها و شهادت در این راه نبود.

وی بیان کرد: پاشیده شدن اکسیر بسیج در مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا در شرایطی که تامین حداقل وسایل حفاظت فردی نیز در اوایل دچار مشکل جدی بود، صحنه‌هایی را آفرید که ما نمونه آن را به جز در زمان دفاع مقدس و پس از آن به صورت درخشان و البته در سطح محدودی در مدافعین حرم سراغ نداشتیم.

فیروزبخت گفت: پزشکان، پرستاران و تمامی کادر درمان و بهداشت چنان مشتاقانه و ایثارگرانه در مراقبت از بیماران به استقبال شهادت رفتند که تاریخ بهداشت و درمان این کشور تا سال‌ها به آن خواهد بالید و آنان را الگویی برای خود قرار خواهد داد. همچنین حضور گسترده آحاد مردم بسیجی و گروه‌های بسیجی که به صورت داوطلبانه در این صحنه ها حضور یافتند و با ایثار، سلامتی و جان خود باعث التیام مردم بلا دیده و مصیبت زده شدند.

وی به اجرای نظام مراقبت فعال محله‌محور در سطح کشور اشاره کرد و افزود: این طرح برای شناسایی بیماران و مراقبت از آنان و افرادی که در تماس با آنها بوده‌اند و نیز تامین نیازمندی‌های این افراد اعم از تجهیزات و لوازم پزشکی، دارو و نیز اقداماتی از جنس کمک‌های مومنانه خواهد بود.

فرمانده بسیج سازمان بیمه سلامت  ایران گفت: در آغاز دوهفته طرح ایجاد محدودیت‌های بیشتر که می‌تواند نقطه عطفی در مبارزه با این ویروس محنوس باشد، ما مکلفیم برای آرامش مردم با هوشمندی و احساس حداکثری مسئولیت و تعهد، تمام قوای حوزه سلامت را بر روی اجرای موفق این طرح متمرکز کنیم و از هر گونه تنش و بیانات و رفتارهایی که بیانگر تشتت، جدایی و چندگانگی در سطح رهبری بحران در حوزه سلامت است به شدت پرهیز کنیم.

وی بیان کرد:  آغاز هفته بسیج را خدمت همه بسیجیان دریادل، فرماندهان و مسئولین و اعضای محترم کانون‌های بسیج جامعه پزشکی، ادارات کل بیمه سلامت در تمامی استان‌ها تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و به نوبه خودم بر دستان همه کسانی که به عنوان بسیجی و غیر بسیجی تلاش می‌کنند تا اندوه و دردی ازآلام انباشته در دلهای مردم شریفمان بردارند، بوسه می‌زنم و سر تعظیم فرود می‌آورم.

فرمانده بسیج سازمان بیمه سلامت  ایران  در پایان گفت: در این ایام و گرامیداشت هفته بسیج درود میفرستم به روح بلند امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و از خداوند متعال تعجیل در فرج مولایمان و سلامتی کامل برای رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی مسئلت می‌کنم.

لباسکار صنعتی کسا