۳۰ آبان ۱۳۹۹ | 17:59
کد خبر : 30230

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در یادداشتی تاکید کرد:

پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی آزادراه شرق اصفهان در ۹ ماه اخیر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در یادداشتی در اینستاگرام خود تاکید کرد: آزادراه شرق اصفهان که در 11 سال تنها 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در طول 9 ماه اخیر 45 درصد پیشرفت فیزیکی را تجربه کرد و به بهره برداری رسید.

به گزارش برداشت روز، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر اکبر افتخاری در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود که (پنجشنبه ۲۹ آبان ماه) منتشر شد، نوشت: امروز، بیست و نهم آبان‌ماه، پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان به عنوان یکی از طرح‌های زیربنایی کشور در حوزه راه و ترابری و یکی از مگاپروژه‌های صندوق بازنشستگی کشوری، به دست رییس‌جمهور محترم افتتاح شد.

 

وی با اشاره به تاریخچه این طرح گفت: احداث آزادراه شرق اصفهان از سال ۱۳۸۳ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۴، فقط ۲۹ درصد پیشرفت داشت. در این سال، با ورود هلدینگ آتیه‌صبا (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) به عنوان سرمایه‌گذار جدید، پروژه جان تازه‌ای گرفت اما باز هم از پیشرفت مطلوب برخوردار نبود؛ به گونه‌ای که پیشرفت پروژه تا بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ که اینجانب توفیق خدمت به بازنشستگان عزیز را پیدا کردم، نهایتا به ۵۵ درصد می‌رسید. این وضعیت بدان معنا بود که نه فقط پروژه‌ای ملی با وقفه طولانی همراه شده بود، بلکه دریافت منافع حاصل از سرمایه‌گذاری در این طرح با تأخیر هرچه بیشتری همراه می‌شد.

افتخاری ادامه داد: بنابراین، تکمیل این پروژه در اولویت قرار گرفت و موانع پیشرفت آن با تمهیدات گوناگون برداشته شد. در نتیجه، پروژه‌ای که در طول ۱۱ سال فقط ۵۵ درصد پیشرفت داشت، در طول ۹ ماه، ۴۵ درصد پیشرفت دیگر را تجربه کرد و به بهره‌برداری رسید.

وب درباره ویژگی ها و شاخص های مهم این ابرپروژه اینگونه توضیح داد: احداث آزادراه شرق اصفهان به عنوان نقطه اتصال کریدور شمال به جنوب کشور در کاهش آلاینده‌های محیط زیست، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش تصادفات و تلفات جانی ناشی از آن، ارتقای جایگاه استان اصفهان در حوزه ترانزیت مسافر و بار و کمک به توسعه گردشگری نقش قابل توجهی دارد و در عین حال، فاصله تهران به شیراز را هشتاد دقیقه و فاصله تهران به اصفهان را چهل دقیقه کوتاه‌ می‌کند.

وی با طح این پرسش که «حال، فایده این پروژه برای بازنشستگان کشوری چه بوده است؟» تاکید کرد: نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری در این پروژه، ۱۹درصد پیش‌بینی شده که با ارایه سرویس‌ها و خدمات جانبی بین راهی و بزرگراهی به ۲۶ درصد بالغ خواهد شد. ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری توسط هلدینگ آتیه صبا و ۳۰ درصد توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است. بدین‌ترتیب، صندوق بازنشستگی کشوری افزون بر کمک به توسعه کشور، سرمایه‌گذاری پایدار و مطمئنی را به انجام رسانده که سود حاصل از آن صرف پرداخت حقوق و ارایه تسهیلات رفاهی و معیشتی به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری خواهد شد.

در پایان، لازم می‌دانم مراتب سپاس و قدردانی خود را از مدیران و کارکنان کوشای هلدینگ آتیه صبا که چنین دستاوردی را برای کشور عزیزمان رقم زدند، اعلام دارم و از همکاری‌های وزیر محترم راه و شهرسازی و همکاران ارجمندشان در این وزارتخانه تشکر کنم.

لباسکار صنعتی کسا