۲۷ آبان ۱۳۹۹ | 22:00
کد خبر : 30017

دکتر مصطفی سالاری در جلسه با رئیس و اعضای سازمان نظام پزشکی:

نسخه الکترونیک با هماهنگی جامعه پزشکی اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: جامعه پزشکی محور برنامه نسخه الکترونیک است و این برنامه با هماهنگی جامعه پزشکی و براساس ترغیب و تشویق پزشکان برای استفاده از سامانه نسخه الکترونیک درحال اجرا است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه‌ای با رئیس سازمان نظام پزشکی که با مشارکت اعضای نظام پزشکی سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: اجرای موفق نسخه الکترونیک با همکاری نظام پزشکی و جامعه پزشکی کشور قابل اجراست و نیازمند تعامل جدی تامین اجتماعی و نظام پزشکی هستیم.

 

وی با بیان اینکه تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای برنامه نسخه الکترونیک توسط سازمان تأمین اجتماعی به طور کامل تهیه شده است، گفت: تهیه امکانات گام اول استقرار این برنامه است و کار اصلی و مهمتر ما برای تکمیل این سامانه آغاز شده است و در این مرحله نیازمند همکاری جامعه پزشکی هستیم.

سالاری با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی دغدغه‌های جامعه پزشکی را برای استقرار این سامانه برطرف می‌کند، گفت: موضوع اولی که در اجرای این طرح بایستی مورد توجه قرار گیرد اختیاری بودن استفاده از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی است و اینکه پزشکان محترم اجبار و الزامی برای این موضوع نخواهند داشت.

وی ادامه داد: برنامه اصولی سازمان تأمین اجتماعی ترغیب و تشویق پزشکان برای استفاده از سامانه نسخه الکترونیک است و به همین منظور ۹۵ درصد سهم سازمان تأمین اجتماعی از هزینه ویزیت برای پزشکان دارای امضای الکترونیک به روز پرداخت می‌شود و برای سایر پزشکان نیز ۸۰ درصد سهم سازمان به روز پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه استفاده پزشکان از سامانه نسخه الکترونیک موجب تسهیل و تسریع در پرداخت مطالبات پزشکان و دارخانه‌ها می‌شود، گفت: تاخیر ۱۲ تا ۱۸ ماهه پرداخت مطالبات پزشکان و دارخانه‌ها که تا سال گذشته وجود داشت، درحال حاضر کاملا برطرف شده و پرداختها مطابق روال قانونی و حتی پیش از اتمام مهلت قانونی انجام می‌شود و درحال پرداخت مطالبات مربوط به شهریور هستیم.

سالاری ادامه داد: ما در سازمان تأمین اجتماعی آمادگی پرداخت سریعتر مطالبات را نیز داریم و در صورتی که اسناد پزشکی با استفاده از سامانه نسخه الکترونیک تحویل شود شاهد تحول اساسی در پرداخت مطالبات خواهیم بود.

وی بر رفع دغدغه‌های پزشکان و سایر مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: امکان اتصال سامانه‌‎های مختلف اعم از سامانه‌های مورد استفاده سایر بیمه ها و همچنین سامانه‌های داروخانه و مراکز درمانی به سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی فراهم شده است.

آنچه دیگران می خوانند:
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم تداوم و توسعه همکاری‌های این سازمان با سازمان نظام پزشکی تأکید کرد و گفت: درباره سایر مسائل مرتبط با جامعه پزشکی نیز آماده هستیم و معتقدیم که تعامل بهتر با جامعه پزشکی موجب خدمت رسانی بهتر به جامعه می‌شود.

دکتر محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی نیز در این جلسه گفت: از نگرش مثبت دکترسالاری برای استقرار سامانه نسخه الکترونیک از طریق تعامل و همکاری نزدیک با جامعه پزشکی تشکر می‌کنیم.

وی افزود: حذف نسخه های کاغذی و استفاده از سامانه نسخه الکترونیک تحولی بنیادین است که باید به صورت تدریجی و توام با فرهنگ سازی و ارائه مشوق‌های معنا دار به جامعه هدف اجرا شود.

وی با بیان اینکه براساس اسناد بالادستی و قوانین مصوب مکلف به ایجاد نسخه الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت هستیم، گفت: اولویت اصلی ما اقدامات تشویقی و اختیاری بودن اجرای برنامه و پیشرفت تدریجی کار است و باید نیازهای همکاران در توسعه این برنامه مورد توجه باشد و درباره تامین تجهیزات و همچنین آموزش های مورد نیاز اقدام شود.

لباسکار صنعتی کسا