۲۱ آبان ۱۳۹۹ | 19:26
کد خبر : 29330

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت؛

مراحل پایانی پروژه ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی، توضیحاتی را درباره ادغام بانک‌ها و موسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه ارائه کرد.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر عبدالناصر همتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: عصر امروز درجلسه کمیته راهبردی ادغام پنج بانک وابسته به نیروهای مسلح دربانک سپه به ریاست معاون اول رئیس جمهوری آخرین تصمیمات لازم در خصوص ادغام سه بانک و مؤسسه باقی‌مانده یعنی بانک‌های انصار، قوامین و نیز موسسه اعتباری کوثر اتخاذ و مقررشد مجامع ادغام نهایی آنها ظرف یک ماه آینده برگزار شود.

وی درخصوص مجموعه معظم بانک سپه اظهار کرد: این مجموعه با دربرداشتن پنج بانک وابسته به نیروهای مسلح، فعالیت‌های بانکی وخدمت‌رسانی به آحاد مردم وفعالین اقتصادی را با قدرت و توان شش بانک  تداوم خواهد داد.

رئیس شورای پول و اعتبار در ادامه یادآور شد: پروژه ادغام این شش بانک، کاری بسیار پیچیده و عظیم بود که با پشتکار و مدیریت دقیق همکارانم درحوزه نظارت بانک مرکزی و همراهی صمیمانه وخوب بانک‌های ادغامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت امور اقتصادی ودارایی وبانک سپه درطول دو سال و نیم به سرانجام می‌رسد.

وی در پایان تأکید کرد: انجام این پروژه یکی از مهمترین برنامه‌های اصلاح نظام بانکی بود که باتدبیرمقام معظم رهبری با جدیت آغاز و با یک کار فشرده، به یاری خدا به نتیجه می‌رسد.

لباسکار صنعتی کسا