۲۰ آبان ۱۳۹۹ | 18:47
کد خبر : 29153

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

۳۰۰ میلیارد ریال هزینه احداث و تجهیز درمانگاه سردشت

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با حضور در شهرستان سردشت از نزدیک روند اجرای پروژه درمانگاه سردشت را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در جریان این بازدید که با حضور مهندس کمال حسین پور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر سردشت انجام شد، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به روند طولانی احداث این مرکز، خواستار رفع مشکلات و تسریع در اجرای پروژه شد.

دکتر منوچهری گفت: مردم سردشت حق بزرگی بر گردن ما دارند و خدمت به این مردم وظیفه و افتخار ماست.

وی با بیان مشکلات این پروژه از همه مسئولین دستگاه های ذیربط خواست تا با رفع موانع موجود به تسریع احداث پروژه کمک کنند.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی در ادامه سخنان خود اظهار امیدواری کرد با برطرف شدن مشکلات، احداث این پروژه تا پایان سالجاری به اتمام رسیده و شاهد استفاده مردم سردشت از خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی باشیم.

دکتر منوچهری اعتبار لازم برای احداث این مرکز را  بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

در این دیدار، نماینده مردم سردشت نیز با اشاره به محرومیت این شهرستان گفت: شهرستان سردشت هم اکنون بیش از ۴۰هزار بیمه شده دارد که نیازمند یک واحد درمانی مناسب هستند.

وی ضمن قول مساعد جهت رفع موانع موجود اظهار امیدواری کرد تا پایان سالجاری عملیات احداث این پروژه به اتمام رسیده و شاهد بهره برداری از این مرکز باشیم.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی همچنین در بازدید از پروژه های درمانی آذربایجانغربی، ایجاد عدالت و دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی مناسب را از وظایف سازمان تأمین اجتماعی برشمرد.

دکتر منوچهری در بازدید از پروژه های درمانی سازمان تأمین اجتماعی در آذربایجانغربی اظهار امیدواری کرد با رفع مشکلات درمانگاه سردشت، عملیات ساختمانی این مرکز تا اوایل اسفند ماه سالجاری به اتمام برسد.

وی ضمن بازدید از روند ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان امام رضا(ع) ارومیه از پروژه بیمارستان مهاباد، درمانگاه سردشت و محل پیشنهادی درمانگاه پیرانشهر بازدید و با نمایندگان مردم مهاباد و سردشت و پیرانشهر دیدار و گفتگو کرد.

دکتر منوچهری با اشاره به همکاری سازمان تأمین اجتماعی در زمینه مبارزه با شیوع بیماری کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور سازمان تأمین اجتماعی با استفاده از حداکثر ظرفیت خدمات مورد نیاز را به بیماران کرونایی ارائه داده است.

وی افزود: ویروس کرونا یک مشکل جهانی است و در این زمینه استفاده از تجربیات گرانبهای ۸ سال دفاع مقدس باعث شده تا در بحث مبارزه با این بیماری سربلند باشیم.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی در ادامه گفت: با توجه به وضعیت موجود، در استان های محروم نیازمند انجام اقدامات و برنامه ریزی های خاص هستیم.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده سعی کردیم تا از تمام ظرفیت های درمانی استفاده کنیم و از لحاظ پشتیبانی و تدارکات بتوانیم نیازهای واحدها را برآورده کنیم.

دکتر منوچهری در ادامه سخنان خود با اشاره به گسترش مراکز درمانی افزود: منابع سازمان تأمین اجتماعی محدود و متعلق به بیمه شدگان است و عدالت در دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی وظیفه ماست و در همین راستا در بحث گسترش واحدهای درمانی سعی کردیم همراه با وزارت بهداشت، خدمات درمانی خود را گسترش دهیم و بر همین اساس حدود یکصد خدمت را بر اساس اطلاعاتی که از وزارت بهداشت دریافت کردیم شناسایی کردیم.

وی گفت: پوشش بیمه ای یکی از اولویت های سازمان در سطح بندی خدمات درمانی است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی همچنین در ادامه سفر خود از پروژه بیمارستان مهاباد نیز بازدید و از نزدیک در جریان اجرای پروژه قرار گرفت.

در این بازدید مهندس محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از خدمات سازمان گفت: شهرستان مهاباد با توجه به موقعیت جغرافیایی پذیرای بیماران شهرهای اطراف است که با امکانات موجود جوابگوی مراجعین نیست.

وی خواستار تسریع در روند احداث بیمارستان تأمین اجتماعی مهاباد شد.

دکتر منوچهری نیز در این بازدید با اشاره به اینکه برخورداری از خدمات و امکانات درمانی مناسب حق مردم منطقه است، بر پیگیری احداث این مرکز تأکید کرد.

لباسکار صنعتی کسا