۱۹ آبان ۱۳۹۹ | 18:52
کد خبر : 28986

خلاصه تصمیمات مجمع عمومی بانک ایران زمین روی سامانه کدال

سود خالص هر سهم وزمین ۷۵ ریال اعلام شد

بانک ایران زمین خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام برای سال (دوره) مالی منتهی به 29 اسفندماه 96 را روی سامانه کدال قرار داد.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، بانک ایران زمین با نماد وزمین(زمین) و سرمایه ۴ هزار میلیارد ریال که قرار است از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به مبلغ ۴۲ هزار میلیارد ریال در مدت دو سال افزایش یابد، با برپایی مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده خود اعلام کرد که این بانک خصوصی در سال ۹۶ معادل ۳۰۰ میلیارد و ۶۳۷ میلیون ریال سود خالص کسب کرده است.

بر اساس این گزارش، سود خالص هر سهم وزمین در پایان سال ۹۶ معادل ۷۵ ریال به ازای هر سهم محاسبه شده است.

در این مجمع صورت‌های مالی وزمین برای سال منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۶ و گزارش فعالیت هیات مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت .

بر این اساس، بانک ایران زمین، با اتکای به سرمایه انسانی متعهد و متخصص با ترکیب مناسبی از افراد جوان و مجرب و با جلب اعتماد سپرده گذاران، توانسته است در سال ۱۳۹۶ با رشدی معادل ۱۴ درصد در جذب سپرده ها و ۱۸درصد در اعطای تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی، در مسیر رشد و تعالی بانک، گام های موثری بردارد.

جمع سپرده های اشخاص بانک ایران زمین به دلیل عدم ورود به رقابت ناسالم نرخ سود سپرده و باوجود کاهش حدود یک درصدی نرخ میانگین به سپرده های سرمایه گذاری مدت دار، با رشد ۱۴ درصدی در پایان سال ۹۶ به مبلغ ۱۷۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

مانده تسهیلات بانک ایران زمین در تاریخ یادشده با افزایشی حدود ۱۷٫۶ درصد نسبت به سال پیش از آن از ۳۰ هزار میلیارد ریال عبور کرده است.

مانده مطالبات غیرجاری بانک ایران زمین نیز با وجود رشد ۱۸ درصدی مانده کل تسهیلات، با ۱۳ درصد کاهش از مبلغ ۷٫۰۷۷ میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۵ به مبلغ ۶٫۱۶۳ میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۶ رسیده است.

کاهش مطالبات غیر جاری در سال ۱۳۹۶ موجب شده است که نسبت مطالبات غیر جاری به مانده کل تسهیلات این بانک بورسی با ۲۶ درصد کاهش به ۲۰٫۵ برسد.

 

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا