۱۱ آبان ۱۳۹۹ | 18:47
کد خبر : 28049

قابل توجه سپرده گذاران موسسات غیرمجاز؛

پرداخت سپرده‌های موسسات غیرمجاز تا یک میلیارد تومان

پرداخت سپرده‌های سپرده گذاران موسسات غیر مجاز از امروز (دوشنبه) تا سقف یک میلیارد تومان آغاز می‌شود.

به گزارش برداشت روز، سپرده گذارانی که ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سپرده دارند از ۲۱ تا ۲۴ خرداد؛ بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان از ۲۹ خرداد تا ۲ تیر ؛ بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در ۶ تیر ؛ ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در ۱۰ تیر ؛ ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان در ۱۳ تیر ؛ ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان در ۱۹ تیر ؛ ۹۰۰ تا یک میلیارد تومان در ۲۴ تیر و بیش از یک میلیارد تومان در ۲۷ و ۲۸ تیر می توانند به شعب مربوط مراجعه کنند.

سپرده گذاران باید مدارک خود را ارائه کنند و اسناد مربوط احراز شود و در مدت یک هفته بررسی و سپس پول به حساب آنها پرداخت می شود. با آغاز این پرداخت ها ۹۹.۵ درصد افراد سپرده گذاران موسسات غیر مجاز تسویه خواهند شد و فقط پرداخت مبالغ درشت پس از شناسایی دارایی های این موسسات انجام خواهد شد.

تاکنون بیش از ۹۸ درصد از سپرده گذاران تسویه حساب شدند و ۲ درصد باقیمانده در تصمیم اخیر تا مبلغ یک میلیارد تومان می توانند تسویه و دریافت کنند و آن هایی که بیش از یک میلیارد تومان سپرده داشتند هم می توانند تا مبلغ یک میلیارد تومان را دریافت کنند.

سه میلیون و ۲۶۲ هزار نفر­ گرفتار این موسسات بودند که ۹۸ درصد از آن ها قبلا تسویه شده اند و حدود ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر باقی ماندند که با این اقدام ۲۸ هزار و ۱۰۰ نفر تعیین تکلیف می شوند. کمتر از ۱۴۰۰ نفر باقی می مانند که بیش از یک میلیارد تومان در موسسات حساب دارند که آن ها هم تا یک میلیارد تومان را دریافت می کنند.

سپرده گذاران موسسه آرمان، افضل توس و البرز ایرانیان تا ۱۰۰ میلیون تومان، سپرده گذاران موسسه فرشتگان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان را دریافت کرداند.

موسسه اعتباری ملل مسئول پرداخت موسسه آرمان یا وحدت،​ بانک آینده مسئول پرداخت موسسه افضل توس،​ بانک تجارت مسئول پرداخت موسسه البرز ایرانیان ، موسسه کاسپین مسئول پرداخت موسسه فرشتگان و بانک پارسیان مسئول پرداخت موسسه ثامن الحجج است.
بانک مرکزی به پشتوانه دارایی های شناسایی شده از این موسسات خط اعتباری مشخص کرده و این پرداخت ها در برخی بانک ها در همه شعبات و در بعضی بانک ها در شعبات مشخص انجام می شود که فهرست­ آنها در وب سایت بانک ها اعلام خواهد شد. این پرداخت ها تا پایان تیرماه به پایان خواهد رسید و سپرده گذاران درصورت بروز مشکل از سوی بانکها باشماره ۲۹۹۵۴۸۵۵ می توانند تماس حاصل کنند./ صداوسیما

لباسکار صنعتی کسا