۱۱ آبان ۱۳۹۹ | 18:42
کد خبر : 28042

برگزاری اولین جلسه وبینار “بیمه یک تفکر” با رویکرد اقتصاد رفتاری در صنعت بیمه

اولین جلسه وبینار اقتصاد رفتاری شنبه ۱۰ آبان به صورت آنلاین در سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، جلسه مذکور با حضور۱۷ نماینده شرکتهای بیمه استان زنجان، سیامک ملک مطیعی عضو کمیته آموزش سندیکا، محمد محسن طباخ ها مدیر طرح و توسعه سندیکا و محمد رضا فیروزجنگ، پژوهشگر اقتصادی با هدف توانمند سازی شبکه فروش انجام گرفت.
بنا بر این گزارش، محمدرضا فیروزجنگ، پژوهشگر اقتصاد رفتاری با تشریح این مبحث برای نمایندگان، عدم دقت به اقتصاد اجتماعی و فرهنگ جغرافیایی را از معضلات جذب در صنعت بیمه نام برد.
فیروزجنگ در ادامه بر تاثیر روانی ادبیات فروش در صنعت بیمه و تبعات استفاده از کلمه محصول در نهادهای مالی تاکید کرد و گفت: در یک نهاد مالی خدمات ارائه می شود نه محصول و این مورد یکی از دلایل عدم اقبال عمومی صنعت بیمه است.
در طول جلسه نمایندگان نیز نظرات خود را مطرح و به طرح سوال پرداختند.
در ادامه فیروزجنگ به عنوان مدرس این جلسه،با بیان طرح بیمه یک تفکر، با نگاه جدید به این صنعت که همان ارتقاء فرهنگ بیمه در قالب ایجاد امنیت اقتصادی در جامعه است، پرداخت.
شایان ذکر است، محوریت جلسه اول بیمه های عمر و پس انداز بود که نقد کارشناس اقتصاد رفتاری بر این نگرش، تغییر کلمه پس انداز به سرمایه گذاری و توجیه پذیری سرمایه گذاری در صنعت بیمه نیز از سرفصل های مطرح شده در این جلسه بود.
همچنین فیروزجنگ با استفاده از جمله امن ترین سرمایه گذاری برای عام، بیمه است، گفت: می بایستی بیمه را در سبد سرمایه گذاری خانواده قرار دهیم و بجای خدمات بیمه ای به فرایند ایجاد امنیت در بحرانهای مالی زندگی بپردازیم و فرهنگ سازی جمعی را به جای فروش فردی در راس کار قرار دهیم.
شایان ذکر است، استان زنجان به عنوان پایلوت انتخاب شده و این طرح با همکاری بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران ایران برای شبکه فروش سایر استان ها نیز اجرا می شود

لباسکار صنعتی کسا