۰۶ اسفند ۱۳۹۸ | 16:12
کد خبر : 2774

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران/ فروش شرکت مس از ۲۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد

دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مجموع فروش شرکت ملی صنایع مس ایران تا پایان بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸، به ۲۰ هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴۵ درصدی فروش داشته است.
به گزارش برداشت روز به نقل از مس پرس، مدیرعامل شرکت مس با اعلام این خبر و با بیان این که فروش بهمن ماه شرکت مس حدود ۱۸۷۱ میلیارد تومان بوده است درباره تحقق برنامه‌های تولیدی شرکت مس در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ۱۳۹۸ گفت: شرکت مس طی این بازه زمانی، ۲۲۴هزار و ۳۳۳تن کاتد مس تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود هزار تن بیشتر تولید کرده است.
وی افزود: همچنین طی این بازه زمانی شرکت مس ۲۷۴هزار و ۲۵۰تن آند تولید کرده است که با این میزان تولید برنامه ۱۱ ماهه امسال را با رشد ۲ درصدی محقق کرده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این تا پایان بهمن‌ماه سال جاری، تولید کارخانه ذوب مجتمع مس سرچشمه ۲۱۸ هزار و ۶۳۴ تن بوده است که نسبت به برنامه ۱۹۷ هزار و ۴۳۴ تنی رشد ۱۱ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۹ درصدی داشته است.
سعدمحمدی با اشاره به اینکه تا پایان بهمن‌ماه ۱۳۹۸، تولید کاتد پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه ۱۴۸ هزار و ۴۹۸ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷ درصدی داشته است.
به گفته مدیرعامل شرکت مس، طی ۱۱ماهۀ ابتدایی سال جاری درمجموع ۴۹میلیون و ۴۲۴هزار تن سنگ سولفور برداشت شده است که ۳درصد از برنامه در نظر گرفته شده برای برداشت سنگ سولفور جلوتر است.
سعدمحمدی همچنین گفت: تولید کنسانتره مس نیز در این مدت، رشد قابل‌توجهی داشته است؛ به‌طوری‌که طی این مدت، شرکت مس ۱میلیون و ۹۳ هزار تن کنسانتره مس تولید کرده است که نسبت به برنامه تعریف‌شدۀ ۱ میلیون و ۵۷ هزار تنی، رشد ۳درصدی نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت مس در ادامه به میزان تولید مس محتوی معدنی شرکت مس اشاره کرد و گفت: در ۱۱ماهۀ ابتدایی امسال این شرکت درمجموع ۲۷۳هزار و ۷۱۹ تن مس محتوی معدنی تولید کرده است که در مقایسه با برنامه ۲۶۵ هزار و ۴۴۲ تنی، رشد ۳ درصدی داشته است.

لباسکار صنعتی کسا