۱۹ مهر ۱۳۹۹ | 19:04
کد خبر : 25709

شناسایی سود ۸۲۴ میلیارد تومانی برای «ومعادن»

سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از واگذاری سهام شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان ۸۲۴ میلیارد تومان سود کسب کرد.

به گزارش برداشت روز، «ومعادن» با واگذاری ۹۹/ ۳۴ درصد از سهام این شرکت به قیمت ۱۳ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال توانست سود ۸۲۴ میلیارد تومانی در حساب‌های خود شناسایی کند. شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خوزستان از شرکت‌های غیربورسی پرتفوی «ومعادن» هستند که مراحل کارشناسی و ارزیابی سهام آنها توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری به اتمام رسیده و نقل و انتقال آنها کامل شده است. سهام این شرکت‌ها به شرکت زیرمجموعه فرعی به نام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی صنعت خودرو سابق) منتقل شده است. سرمایه‌گذاری معادن و فلزات در سه ماه تابستان امسال سهام ۶۳ شرکت بورسی و غیربورسی را در پرتفوی خود داشت.

بهای تمام‌شده «ومعادن» در پایان شهریورماه بالغ ‌بر ۶ هزار و ۵۱۶ میلیارد ریال بود. براین اساس شرکت در ۲۳ صنعت فعال سرمایه‌گذاری کرده که جمع این سرمایه‌گذاری‌ها بالغ‌بر ۱۲ هزار و ۲۳۷ میلیارد ریال بوده است. درآمدهای عملیاتی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در پایان سال ۹۸ مبلغ ۲۷ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال و هزینه‌های عملیاتی آن ۱۵۴ هزار میلیارد ریال بوده است. سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی نسبت به سال قبل ۲۸ درصد افزایش و در سهام شرکت‌های غیربورسی ۴۴ درصد رشد داشت.

این شرکت که سهامدار عمده آن فولاد مبارکه با ۱۱/ ۴۲ درصد سهم است طی سال ۹۸ توانست ۳۳ درصد افزایش درآمدهای عملیاتی، ۳۳ درصد افزایش سود عملیاتی و ۳۷ درصد افزایش سود خالص را تجربه کند. همچنین افزایش ۵۰ درصدی دارایی‌ها و افزایش ۲۷ درصدی سود انباشته از دیگر عملکردهای مثبت این هلدینگ بود. «ومعادن» همچنین رشدی بیش از ۱۰۲ درصد را در حاشیه سود خالص طی سال ۹۸ شاهد بود. بنا بر گزارش مزبور استفاده از فرصت‌های موجود در بازار سرمایه و تحصیل شرکت‌های بانکی و سازمان خصوصی‌سازی، افزایش درصد سرمایه‌گذاری در بورس کالا، بورس انرژی و بورس اوراق بهادار از راهبردهای مدیریتی این شرکت در سال ۹۸ بود. همچنین پیگیری مستمر در خصوص فروش سرمایه‌گذاری‌های کم‌بازده و بهبود پرتفوی، تسهیل تامین مالی طرح و پروژه‌های شرکت‌های سرمایه‌پذیر نیز از دیگر راهبردهای مدیریتی این هلدینگ بود.

روابط عمومی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا