۱۶ مهر ۱۳۹۹ | 19:26
کد خبر : 25541

معاون وزیر راه و شهرسازی: نقش بانک مسکن در تامین مالی بورسی پروژه های آزادراهی

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از افتتاح ۱۴ پروژه مهم ریلی و آزادراهی با حمایت و نقش آفرینی شرکت تامین سرمایه بانک مسکن در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش برداشت روز به نقل از هیبنا، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به عرضه نخستین اوراق آزادراهی کشور در بازار سرمایه که ضمانت تعهدات آن بر عهده بانک مسکن قرار گرفته است، گفت: تامین مالی حوزه زیرساخت ها از طریق بازار سرمایه دارای مزایای فراوانی جهت تسریع و تسهیل پروژه های مهم حوزه حمل و نقل کشور است.

وی ادامه داد: یکی از قابل قبول ترین کالاهایی که می تواند در بازار سرمایه عرضه شود، کالای حمل و نقلی است به این دلیل که دارای ضمانت بازگشت سرمایه است.

به گفته وی تامین مالی حوزه زیرساخت ها از طریق بورس در همه جای دنیا پیگیری می شود.

وی به اقدامات انجام شده برای رفع موانع عرضه کالای حمل و نقلی در بازار سرمایه کشور طی چندماه گذشته اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده طی ۱۷ ماه گذشته، بخش زیادی از موانع مقرراتی این موزه مرتفع شده و هم اکنون این آمادگی وجود دارد که تامین مالی پروژه های زیرساختی از بازار سرمایه صورت بگیرد.

معاون وزیر راه یکی از مزیت های مهم استفاده از ظرفیت بازار سرمایه را کاهش هزینه های تامین مالی پروژه ها دانست و افزود: با استفاده از این روش، پس از این کمتر ناگزیر به بهره گیری از فاینانس های خارجی با هزینه بالا هستیم ضمن آنکه تضمین بالایی برای برگشت سرمایه افرادی است که به بورس وارد خواهند شد.

غفاری به نقش بانک مسکن در در نخستین عرضه اوراق آزادراهی کشور در بورس اشاره و عنوان کرد: مهم ترین زحمت در پروسه این روش تامین مالی بر عهده بانک مسکن است. البته بانک مسکن همراهی ویژه ای در این مسیر داشته به طوریکه علاوه بر آنکه نقش ضامن را بازی کرده، در تسهیل امور نیز در حوزه های مختلف کمک ویژه ای کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به دیگر پروژه های در دست اجرا که قرار است تامین مالی آنها از طریق بازار سرمایه صورت گیرد نیز اشاره کرد.

به گفته وی پروژه مهم بعدی در حوزه زیرساخت، کنارگذر جنوبی تهران است.

وی همچنین از افتتاح ۱۴ پروژه مهم ریلی و آزادراهی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: افتتاح این پروژه ها نهایی شده و ادبیات بورسی این پروژه توسط شرکت تامین سرمایه بانک مسکن انجام شده و به زودی در بازار سرمایه عرضه می شوند.

نخستین اوراق آزادراهی کشور دوشنبه هفته جاری در بازار سرمایه منتشر شد.

در جریان انتشار این اوراق، بانک مسکن ضمانت تعهدات اوراق منفعت به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال جهت احداث و بهره برداری آزادراه گرمسار- سمنان(حرم تا حرم) را برعهده گرفت.

 

 

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا