۱۶ مهر ۱۳۹۹ | 19:10
کد خبر : 25497

پرداخت ۳.۳ میلیارد دلار تسهیلات به زنجیره معدن

در ۱۰ سال اخیر, ۳.۳ میلیارد دلار تسهیلات به زنجیره معدن پرداخت شده است.

به گزارش برداشت روز، حسین مهری رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن در حاشیه مراسم امضا توافقنامه اعطای تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری به طرح‌های غیر دولتی معدنی افزود: با توجه به تنوع مواد معدنی، بحث معادن بسیار حائز اهمیت است و سیاست‌های دولت این است که از صادرات محصولات خام جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: مبلغ این تفاهم نامه,‌۶ هزار میلیارد ریال است و ۲ هزار میلیارد ریال هم از سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود و بانک صنعت و معدن نیز ۲ برابر این مبالغ، از منابع داخلی خود پرداخت می‌کند.

مهری گفت: تسهیلات به دو روش پرداخت می‌شود در روش اول تسهیلات وجوه اداره شده است که متقاضی باید به سازمان‌های استانی مراجعه کنند و صندوق نیز افراد را معرفی و تضامین را به بانک ارائه می‌دهد و در نهایت بانک تسهلات را پرداخت می‌کند.

وی افزود: در روش دوم، تسهیلات با نرخ سود و کارمزد حمایتی مشروط است که نرخ سود از صفر تا ۶ درصد است و مدت باز پرداخت ۵ سال، دوران تنفس ۶ ماه و دوره مشارکت نیز, ۶ ماه است.

مهری گفت: در روش اول آورده متقاضی, ۲۵ درصد است و منابع به صورت قرض الحسنه می‌باشد در روش دوم، اورده متقاضیان ۲۰ درصد است.

رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن ادامه داد: در ۱۰ سال اخیر, ۳.۳ میلیارد دلار تسهیلات به زنجیره معدن پرداخت شده است و ۶۶ هزار میلیارد ریال از منابع داخلی بانک برای ۱۰ رسته معدنی پرداخت شده است./ بانک صنعت و معدن

لباسکار صنعتی کسا