۱۴ مهر ۱۳۹۹ | 18:44
کد خبر : 25139

بازدید قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به همراه روسای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی

قائم‌مقام وزارت جهادکشاورزی: گروه صنعتی و پژوهشی زر الگویی نمونه برای صنعتی شدن کشاورزی است

به گزارش برداشت روز، قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی ضمن قدردانی از مرتضی سلطانی رییس هیات مدیره و بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر به دلیل موفقیت در صنعت کشاورزی و تولید محصولات دانش بنیان گفت: به عنوان رابط دولت و اتاق بازرگانی ایران به دنبال سیاست هایی برای تقویت اتاق بازرگانی استانها هستم و امیدوارم کمیسیون های کشاورزی پس از بازدید امروز از مجموعه عظیم و موفق زر، از این مدل بهره بگیرند و هر چه بیشتر کشاورزی را صنعتی کنند.

عباس کشاورز در نشست یک روزه روسای کمیسیون‌های کشاورزی اتاق بازرگانی سراسر کشور که با هدف تقویت بخش کشاورزی، تولید و صادرات این بخش در استان البرز برگزار شد اظهار داشت: بحث صنعتی کردن تولیدات کشاورزی و ایجاد فرآورده های متعدد و متنوع از موضوعاتی است که بایستی بخش خصوصی در این زمینه بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی افزود: صنعتی کردن تولیدات کشاورزی علاوه بر ایجاد شغل، ارزش افزوده و ثروت را  به دنبال خواهد داشت و به همین دلیل باید از بخش خصوصی در این راستا حمایت شود.
کشاورز با اشاره به وضعیت اقلیمی کشور، گفت: توسعه کشت فراسرزمینی به عنوان یک برنامه برای تشویق کشاورزان و صنعتگران ایرانی  پیش بینی شده است.وی ادامه داد: برهمین اساس برخی مجموعه های تولیدی و صنعتی کشور مانند مجموعه زر استان البرز می تواند برای تامین نیازهای خود در زمینه ذرت و سایر محصولات به کشت فراسرزمینی روی آورند.کشاورز از سیاست حمایتی دولت در راستای ترغیب صنعتگران محصولات کشاورزی به کشت فراسرزمینی خبر داد و گفت: فراهم نمودن تسهیلات و منابع مالی،  مرتفع کردن مشکلات تغییرکاربری و  کمبود آب از جمله سیاست های حمایتی دولت از کشت فراسرزمینی است.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های بالای بخش کشاورزی باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این بخش داشته باشیم.قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: صنعتی کردن تولیدات کشاورزی از جمله اهدافی است که برای توسعه و رونق کسب و کار  در کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود.

* گروه صنعتی و پژوهشی زر اثر بسیار مهمی در راستای تامین مواد اولیه بحث کرونا داشته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به ظرفیت های گروه صنعتی و پژوهشی زر استان البرز  بیان داشت: این مجموعه در بحث کرونا در تامین ماده اولیه برای تخمیر الکل و تولید شیرین کننده های فروکتوز اثر بسیار مهمی در بازار داشته است.
جهانگیر شاهمرادی ادامه داد:  تعدیل قیمت  محصولات پیشگیری از کرونا، موفقیت در زمینه تولید و صادرات مواد غذایی مانند ماکارونی و اسپاگتی از دستاوردهای این کارخانه عظیم است.
معاون استاندار البرز، توسعه واحدهای تولیدی صنعتی صادرات محور را از اولویت های استان البرز برشمرد و گفت:  بحث گسترش و توسعه فعالیت  این صنایع و رفع مشکلاتشان در دستور کار  قرار دارد.

* گروه صنعتی و پژوهشی زر نمونه بارز شرکت پیشرو در جهان است

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: بازدید از مجموعه صنعتی زر به ما نشان داد که این مجموعه جز شرکت‌های پیشرو تولیدی و صنعتی ایران است که در جهان سرآمده بوده و رقابت تنگاتنگ دارند.
علی شریعتی مقدم با اشاره به راه اندازی تشکل بسیار قوی درحوزه کشاورزی گفت: تشکیل کمیسیون و فراکسیون کشاورزی به صورت منطقه ای و محصولی با هدف توسعه کشاورزی و با نگاه کشاورزی تجاری و سودآور و تجارت منصفانه که جایش در کشورمان خالی است، می‌باشد.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: شرکت های پیشرو کشورمان امروز در حال توسعه و گستردگی بوده و جلوتر از رقبای بین المللی حرکت می کنند.شریعتی مقدم با تاکید بر حمایت بیشتر از آحاد تولیدکنندگان کشور گفت: صنایع پیشرو می توانند پشتوانه‌ای برای کشاورزی تجاری، تولید و صادرات کشورمان باشند.

* هدف از تشکیل فراکسیون کشاورزی جلوگیری از ضایع شدن حق کشاورزی است

رییس فراکسیون اتحاد و توسعه پایدار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور نیز هدف از تشکیل فراکسیون کشاورزی در اتاق های بازرگانی کشور را جلوگیری از ضایع شدن حق کشاورزی  بیان کرد و گفت: تقویت عرصه تولید در نگاه بخش خصوصی قرار گرفته است.
محمد صادقی این فراکسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران را بازوی اتاق بازرگانی ایران دانست و گفت: امروز ایجاد امنیت غذایی مهمترین موضوع در کشورهای مختلف جهان از جمله کشورمان است که باید به این موضوع اهتمام داشته باشیم.
صادقی افزود: جایگاه کشاورزی در اتاق بازرگانی مظلوم واقع شده و باید به آن اهتمام ورزید.وی با بیان اینکه هر ۲ ماه نشست کمیسیون های کشاورزی اتاق های بازرگانی در یکی استان های کشور برگزار می شود اظهار داشت: برگزاری نشست در استان های مختلف علاوه بر شناسایی ظرفیت های تولیدی این مناطق، مانع از ضایع شدن حقوق کشاورزی در بخش تولید، صادرات و صنایع تبدیلی خواهد شد.

* درخواست تخصیص سهمیه‌ از بازارگاه به این صنعت پالایشگاهی غلات

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان البرز و مدیرعامل گروه صنعتی و پژوهشی زر نیز  با بیان اینکه صنعت پالایشگاه غلات در سامانه بازارگاه بلاتکلیف مانده، از وزارت جهاد کشاورزی خواست: سهمیه‌ای از بازارگاه به این صنعت تخصیص یابد چرا که این صنعت در زمینه های فروکتوز و تولید نشاسته و محصولات دانش بنیان فعال است و اشتغال بسیار زیادی ایجاد کرده است.
محسن امینی گفت: باید به این موضوع اهتمام ورزید چرا که درصورت بروز مشکل علاوه بر ایجاد مشکلات برای این مجموعه و اشتغال، صنایع وابسته به این صنعت را نیز دچار مشکل خواهد کرد و به تعطیلی خواهد کشاند.
امینی در ادامه اظهار داشت: نقش تشکل های بخش خصوصی همچون انجمن‌ها، فراکسیون‌ و کمیسیون‌های مربوط به اتاق بازرگانی که  مانند پارلمان و بازوی بخش خصوصی هستند بسیار تاثیرگذار است چرا که مسائل و مشکلات را به صورت کارشناسی و تخصصی بررسی و در دستگاه‌های مربوطه مطرح و در راستای حل آنها اقدام می کند.
امینی گفت: بخش خصوصی دغدغه‌های بسیار زیادی دارد که امکان حل آنها به صورت انفرادی وجود ندارد و با تشکیل فراکسیون توسعه پایدار که متشکل از روسای کمیسیون‌های کشاورزی ۲۸ استان در اتاق بازرگانی کشور است،ضمن  عارضه یابی و برای حل مشکلات همفکری خواهد شد. وی افزود: امیدوارم فراکسیون اتحاد برای توسعه پایدار با سرعت بالا و کیفیت کار گروهی و نگاه فراملی و نه بنگاهی بتواند مشکلات را مطرح و با راهکار مناسب و حمایت دستگاههای مرتبط آنها را حل کند.امینی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل فراکسیون کشاورزی و نگاه ویژه و همراهی دولتمردان با فراکسیون کشاورزی گفت: تعامل فراکسیون کشاورزی بخش خصوصی بعنوان بازوی مشورتی و اجرایی با دولت نتیجه مطلوبی در پی خواهد داشت.
گفتنی است؛ روسای کمیسیون‌های کشاورزی اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور با هدف برنامه ریزی منسجم برای تقویت بخش خصوصی و عبور کشور از گردنه تحریم های ظالمانه امروز در مجموعه صنعتی و پژوهشی زر استان البرز گردهم آمده اند و راهکارهای مختلف در عرصه کاری خود بررسی کردند.

لباسکار صنعتی کسا