۰۷ مهر ۱۳۹۹ | 19:44
کد خبر : 24256

نفوذ ۷ درصدی برای بیمه های زندگی تا پایان برنامه ششم

پژوهشکده بیمه در بخش ارتباط با صنعت باید از قالب امضای تفاهمنامه فراتر رفته و ارائه خدمات تحقیقاتی و مشاورهای به صنعت بیمه که به شدت نیازمند آن است را در دستور کار خود قرار دهد و گزارش این همکاریها را اعلام نماید.

به گزارش برداشت روز، سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی با تأکید بر لزوم تحقق ضریب نفوذ ۷ درصدی برای بیمه های زندگی تا پایان برنامه ششم، از پژوهشکده بیمه خواست به پژوهش در این مقوله توجه ویژه ای داشته باشد.

وی با اشاره به کمبود کارشناس رسمی اکچوئری مورد تأیید بیمه مرکزی، برگزاری دوره‌های آموزشی و پرورش نیروهای متخصص در این زمینه را از وظایف پژوهشکده بیمه دانست.

وی  با اشاره به لزوم توجه به بحث بهره‌وری اقتصادی و تجمع ریسک ناشی از تحریم در داخل کشور بر نقش پررنگ بازار سرمایه در این حوزه و ضرورت پرداختن به موضوعات مهم اقتصادی مرتبط با بیمه توسط پژوهشکده بیمه  تأکید کرد. دکتر سلیمانی تصریح کرد : پژوهشکده بیمه در بخش ارتباط با صنعت باید از قالب امضای تفاهمنامه فراتر رفته و ارائه خدمات تحقیقاتی و مشاورهای به صنعت بیمه که  به شدت نیازمند آن است را  در دستور کار خود قرار دهد  و گزارش این همکاریها را اعلام نماید. رئیس هیات امنای پژوهشکده بیمه ضمن تأکید بر لزوم توجه به آموزش مدیران و کارشناسان  در شرکتهای بیمه و بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: علی رغم وجود تحریمها و شرایط ناشی از پاندمی کرونا امکان بهره‌مندی از دانش اساتید خارجی به صورت مجازی وجود دارد و این موضوع به صورت جدی باید دنبال شود.

سلیمانی در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت ارتقای فناوری اطلاعات در صنعت بیمه گفت: با وجود رتبه برتر سامانه سنهاب در کشور، استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت بیمه در حد مورد قبول نیست و مردم کماکان مایل  به استفاده از  شیوه‌های سنتی  در حوزههای  درمان و شخص ثالث هستند.

در این نشست همچنین کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه گزارش عملکرد پژوهشکده در سال ۱۳۹۸ را ارائه نمود. وی بازنگری ساختار پژوهشکده برای پاسخ گویی به نیازهای روز صنعت بیمه از جمله دفتر ارتباط با صنعت و تشکیل میزهای تخصصی ، تقویت نهادهای موجود، بازمهندسی فرایندها، ارتقا منابع مالی و منابع انسانی را از جمله اقدامات پژوهشکده بیمه در سال گذشته برشمرد. در این جلسه همچنین فعالیت ها و  پژوهش های مهم پژوهشکده در سال ۱۳۹۸ معرفی شد و در پایان این نشست گزارش عملکرد و صورت های مالی پژوهشکده بیمه در سال گذشته به تصویب هیات امنا رسید./ پژوهشکده بیمه

لباسکار صنعتی کسا