۰۵ مهر ۱۳۹۹ | 19:42
کد خبر : 23945

سند افتخاری برای بیمه آرمان در سال ۱۳۹۸

عملکرد سال ۱۳۹۸ شرکت‌های بیمه بررسی شد و تنها دو شرکت بیمه از ناحیه فعالیت بیمه گری سود بردند که با افتخار اعلام شد که بیمه آرمان جزو این دو شرکت است و حدود ۲۹ شرکت از فعالیت بیمه گری زیان داشتند.

به گزارش برداشت روز، مهندس حمیدرضا حسینی آشتیانی، عضو هیات مدیره انجمن بهره وری ایران و مدیرعامل شرکت مشاوره مدیریت آریانا گفت: بر اساس بررسی ۲۰ شرکت بیمه خصوصی کشور، بر خلاف رشد اسمی ۲۹ درصدی صنعت بیمه، رشد واقعی صنعت بیمه کشور یک رشد ۹ درصدی بوده که هر چند این رقم هم رشد مناسبی است، ولی با این وجود سهم صنعت بیمه از اقتصاد کشور کمتر از نیم درصد است.

در پرتفوی بیمه ها، به مرور از سهم بیمه شخص ثالث کم می شود (در ۵ سال گذشته از ۴۲ درصد به ۳۵ درصد کاهش یافته) و به بیمه درمان و زندگی (بیمه اشخاص) افزوده شده که با وضعیت هرم جمعیتی کشور مطابقت دارد.
فقط دو شرکت بیمه دی و بیمه آرمان در سال گذشته عملیات بیمه گری مثبتی داشته اند. با احتساب درآمد ناشی از سرمایه گذاری ذخایر بیمه ای، ۱۰ شرکت زیان ده می مانند و با احتساب سرمایه گذاری سهامداران که می توانستند به گونه ای دیگر در بازار سرمایه گذاری کنند، باز هم یک شرکت زیان ده است. علت این موضوع، ضرردهی بیمه شخص ثالث است که اتفاقا در فروش آن رقابت بین شرکت های بیمه وجود دارد.

لباسکار صنعتی کسا