۰۲ مهر ۱۳۹۹ | 19:18
کد خبر : 23737

ایمیدرو اعتماد خود به دانشگاه ها را به اثبات رساند

رئیس دانشگاه خواجه نصیر طوسی گفت: دکتر غریب پور و همکاران ایشان ایمیدرو، اعتماد خود به دانشگاه ها را به اثبات رسانده اند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، فرهاد یکه یزدان دوست، امروز در مراسم افتتاح پروژه بومی سازی و ساخت شبیه ساز رانندگی دامپتراک ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: این دانشگاه جزو ۱۳ دانشگاه برتر کشور و برتر صنعتی است که توفیقات علمی چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: این موفقیت ها در رتبه بندی های جهانی ثبت شده است. افتخار ما این است که با دانشگاه های معتبر نظیر صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر و علمی و صنعتی، کنسرسیوم همکاری داریم و به نگاه فرابخشی و فرادانشگاهی بیشتر از گذشته توجه داریم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر طوسی بیان داشت: به دنبال دانشگاه جامع محور، پاسخگو و دانشگاهی که با کمک به جامعه علمی کشور در ردیف یکی از دانشگاه های نسل سوم قرار گیرد، هستیم. در این دانشگاه پیگیر ارتقای مهارت هستیم.

وی افزود: ۸۰ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقاطع مختلف (کارشناسی، ارشد و دکتری)، در رشته های مرتبط وارد بازار اشتغال می شوند.

هدف شبیه ساز؛ تغییر نگرش در رفتار رانندگی

علی نحوی، مجری پروژه بومی سازی و ساخت شبیه ساز رانندگی دامپتراک، در این مراسم گفت: بسیاری از آموزش های کلاسی، به دلیل اینکه تغییری در نگرش افراد ایجاد نمی کنند به تغییر رفتار منجر نمی شود. به گفته وی، این شبیه ساز رانندگی با آموزش در شرایط ایمن، به تغییر باور و نگرش افراد منجر و مانع انجام رفتارهای غیر ایمن در رانندگی واقعی می شود.

وی ادامه داد: اهداف استفاده از این شبیه ساز، کاهش حوادث با استفاده از شبیه‌ساز، ارتقای خدمات آموزشی معادن، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه ها و امکان صلاحیت سنجی افراد در شرایط ایمن است.

مجری پروژه بومی سازی و ساخت شبیه ساز رانندگی دامپتراک با اشاره به مزیت های این سامانه تصریح کرد: در شبیه ساز، هنرجو خطرات رفتارهایی همچون خواب آلودگی یا استفاده از تلفن همراه را هنگام رانندگی تجربه می کند و می بیند که این رفتارها چه حوادث مرگباری را به همراه دارد.

وی ادامه داد: آمار کاهش حوادث برای استفاده کنندگان از این شبیه ساز در مقایسه با سایر وسایل نقلیه ای که از این روش مدرن آموزشی استفاده نکرده اند، بهتر و چشمگیرتر بوده است.

نحوی با اشاره به اینکه شبیه ساز دامپتراک از سال های گذشته در کشورهای دیگر استفاده می شود، گفت: خوشبختانه این روش نوین آموزشی در ایران از امسال آغاز شده است. استفاده از شبیه ساز، بخشی از چشم انداز صفر در معادن است که ایران سال گذشته به آن پیوسته است.

وی افزود: برنامه های آینده توسعه این شبیه ساز شامل اضافه کردن سایر ماشین‌آلات معدنی مانند آب‌پاش، گریدر و سایر ادوات به محیط مجازی، مدل‌سازی شبیه‌ساز دستگاه‌های بیل‌مکانیکی، شاول، لودر و سایر ماشین‌آلات، به‌روزرسانی محیط‌های جدید معدن و نیز شبکه کردن دستگاه‌های شبیه‌ساز انواع ماشین‌آلات معدن است.

لباسکار صنعتی کسا