۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | 16:34
کد خبر : 23111

در مجمع عمومی سالانه عنوان شد: رشد ۷۵ درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۳۹۸

منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با احتساب سپرده‌های ویژه، در سال 1398 نسبت به سال پیش از خود 75 درصد رشد نشان داده و از 170هزار میلیارد ریال به بیش از 297هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌‌الحسنه مهر ایران، مجمع عمومی عادی سالانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور نمایندگان صاحبان سهام، مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی روز یکشنبه ۳۰ شهریور برگزار شد. در این جلسه صورت‌های مالی حسابرسی شده سال ۱۳۹۸ بدون هیچ گونه بند حسابرسی به تأیید مجمع عمومی رسید.

 

در این جلسه پس از قرائت گزارش هیئت مدیره و استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی در مورد صورت‌های مالی سال منتهی به تاریخ ۲۹/ ۱۲/ ۱۳۹۸، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و صورت‌های مالی سال ۱۳۹۸ به تأیید مجمع رسید.

استماع گزارش هیئت مدیره و ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانونی در مورد صورت‌های مالی سال منتهی به تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸، بررسی و تصویب صورت‌های مالی، تصمیم‌گیری درباره تقسیم سود، انتخاب روزنامه‌های کثیرالانتشار، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی بانک برای سال مالی جاری و تعیین حق‌الزحمه آن‌ها از جمله محورهایی است که در مجمع عمومی عادی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به تصویب اعضا رسید.

علاوه بر حضور نمایندگان بانک‌های سهامدار در این جلسه، سید فرید موسوی نماینده بانک ملی ایران به‌عنوان رئیس، حامد هیئت داودیان نماینده بانک سپه و سید محسن فاضلیان نماینده بانک مسکن به‌عنوان ناظر و همچنین مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز به‌عنوان دبیر در جلسه مجمع حضور داشتند.

در این جلسه رشد ۷۵ درصدی منابع (با احتساب سپرده‌های ویژه)، رشد ۶۴ درصدی دارایی‌ها، رشد ۶۸ درصدی سپرده‌ها، رشد ۶۶ درصدی تسهیلات اعطایی، رشد ۷۷درصدی درآمدهای عملیاتی و رشد ۱۳۵ درصدی سود خالص از دستاوردهای سال ۱۳۹۸ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اعلام شد.

رشد ۶۴ درصدی دارایی‌های بانک

بر اساس اطلاعات ترازنامه بانک مهر ایران، مجموع دارایی‌های این بانک در حالی از ۲۹۱هزار میلیارد ریال در اسفند ۱۳۹۸ فراتر رفته که سال پیش از آن، ۱۷۸هزار میلیارد ریال بوده و ۶۴ درصد رشد را در این مدت نشان می‌دهد.

رشد ۶۸ درصدی سپرده‌های مشتریان

همچنین سپرده‌های مشتریان این بانک از ۱۴۹هزار میلیارد ریال در پایان اسفند ۱۳۹۷ به ۲۵۰هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۸ رسیده و نزدیک به ۶۸ درصد رشد در این بخش مشاهده می‌شود.

رشد ۶۶ درصدی تسهیلات اعطایی سال ۱۳۹۸

تسهیلات اعطایی بانک مهر ایران از ۱۳۸هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۷ تقریباً به ۲۲۹هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۸رسیده است. این عدد حاکی از رشد ۶۶ درصدی تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مهر ایران در مدت یاد شده است.

بخش سود و زیان گزارش نیز نشان می‌دهد جمع درآمدهای عملیاتی بانک از ۸۹۶۵ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ به ۱۵هزار و ۸۶۲ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ رسیده است. این آمار حاکی از رشد تقریباً ۷۷ درصدی در یک سال است.

سود خالص بانک نیز از ۲۵۳۴ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ به ۵۹۴۷ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ رسیده و رشدی تقریباً ۱۳۵ درصدی را در مدت یاد شده تجربه کرده است.

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا