۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | 18:46
کد خبر : 22368

پایان نامه های نوآور را معرفی کنید

رییس هیات عامل ایمیدرو ، در آیین امضاء تفاهمنامه با دانشگاه علم و صنعت ، از دانشگاه ها و مراکز علمی خواست که پایان نامه هایی که در بخش معدن و صنایع معدنی خلاقانه و نوآورانه هستند را به ایمیدرو معرفی کنند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از فولاد وتوسعه ، خداداد غریب پور دیروز پیش از امضا و تبادل تفاهمنامه همکاری ایمیدرو با دانشگاه علم و صنعت که با حضور مدیران عامل شرکت های فولاد و آلومینیوم برگزار شد ، تصریح کرد :  با چنین همکاری ، این سازمان بودجه و محل اجرا را اختصاص می دهد تا فضایی برای عملیاتی شدن پایان نامه ها فراهم آید.

وی در عین حال تاکید کرد :  شرکت های معدنی و صنایع معدنی نیز از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و جوانانی که در این مراکز فعالیت می کنند ، استفاده کنند. غریب پور در ادامه اظهار داشت :  مرکز نواوری معدن و صنایع معدنی (IMINO) که به تازگی راه اندازی شده ، خود به صورت مجزا نیز وارد همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی شود.

از واگرایی به همگرایی صنعت و دانشگاه

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه امروزه وضعیت واگرایانه علم و صنعت به همبستگی و همگرایی تبدیل شده ، گفت :  برطرف شدن نیازهای فناورانه توسط مراکز علمی و دانشگاهی ، گامی به جلو برای برطرف شدن وابستگی کشور به دانش است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو، یادآور شد :  سازماندهی دو طرفه در حال انجام است و مشارکت جو (ایمیدرو و شرکت ها) و مشارکت پذیر (دانشگاه ها و مراکز علمی) در حال همکاری هستند.

غریب پور تاکید کرد :  شرکت ها و مراکز علمی ، مدل های متنوعی برای توسعه همکاری و استفاده روزافزون از ظرفیت های بخش معدن و صنایع معدنی برای تولید دانش و تکنولوژی ارائه دهند.

وی افزود :  سال ها به سبب اینکه سیستم کشور واردات محور بوده ، تنها به واردات ماشین آلات ، تجهیزات و حتی تکنولوژی پرداخته شده و تولید آن مغفول مانده بود. غریب پور ادامه داد :  در صنعت فولاد ، ۳۰هزار تجهیز برای بومی سازی شناسایی شده که امسال برنامه ۵هزار تجهیز در برنامه قرار دارد.

غریب پور درباره صنعت مس نیز اظهار داشت :  در این بخش نیز بیش از ۲۰هزار تجهیز شناسایی شده که بومی سازی شده اند.

وی در سخنانش خواهان تعیین تکلیف قراردادهای منعقد شده با دانشگاه ها و مراکز علمی شد.

رشد پروژه های تحقیقاتی تقاضا محور

جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت نیز در این مراسم ، ضمن ابراز خرسندی از تداوم و توسعه همکاری های ایمیدرو با دانشگاه ها ، اعلام کرد :  این افزایش همکاری های دو طرف ، امروزه سبب رشد پروژه های تحقیقاتی تقاضا محور منتهی شده است.

وی ادامه داد :  بخشی از فعالیت های دانشگاه علم و صنعت از سیستم آموزش محور به پژوهش محور تغییر مسیر داده است.

به گفته ذاکری ، ۴۰درصد از رساله های دکترا این دانشگاه ، به سمت پروژه های کاربردی هدایت شده که بخشی از آن ها نیز مربوط به حوزه معدن است.

جهاد دانشگاهی و ارائه ضمانت به شرکت ها

در این برنامه که حمید رضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی نیز حضور داشت ، گفت :  از شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی توقع همکاری های بزرگ داریم و در این مسیر جهادد انشگاهی ، ضمانت نامه های لازم را هم به طرف های همکاری ارایه خواهد داد.

طیبی با اعلام اینکه در حال حاضر طراحی کارخانه نیز جزو فعالیت های جهاد دانشگاهی است ، یادآور شد :  طی ۴۰ سال فعالیت ، جهاد دانشگاهی ، صاحب دانش فنی پیشرفته در حوزه های مختلف شده است.

در پایان این مراسم ، تفاهم نامه همکاری بین ایمیدرو و دانشگاه علم و صنعت بین غریب پور و ذاکری به امضا رسید و مبادله شد. طبق این سند ، موضوعات همکاری شامل مواردی از جمله توسعه پروژه های کاربردی ، استارت آپ ها ، رساله دکترا و بهره گیری از مراکز علمی و همچنین آزمایشگاه های دو طرف ، است.

لباسکار صنعتی کسا