۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | 19:45
کد خبر : 22303

۵۶ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال، سود خالص کگل در سال ۹۸

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر که در سال 98 سرمایه خود را از 36 هزار میلیارد ریال به 48 هزار میلیارد ریال افزایش داد، موفق شد با رشد 28 درصدی سود در قیاس با سال 97 کارنامه سال 98 را ببندد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، این شرکت در کل دوره ۱۲ ماهه سال ۹۸ مجموعا ۱۳ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۱۵۳ تن از محصولاتش را در داخل با ارزشی بالغ بر ۱۲۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال فروخت که با وجود اینکه فروش تناژی این شرکت در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ تفاوت معناداری نداشت و تنها یک درصد رشد را تجربه کرد اما گران شدن محصولات موجب شد تا درآمدهای حاصل از فروش کگل در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ با رشد ۵۴ درصدی همراه شده و از ۱۲۳ هزار میلیارد ریال نیز فراتر رود.

بدین ترتیب، مجموع درآمدهای عملیاتی گل‌گهر در سال ۹۸ اعم از کسب درآمد از فروش داخلی و صادراتی از ۱۳۳ هزار میلیارد ریال فراتر رفت که در قیاس با عملکرد سال ۹۷ با رشد ۳۹ درصدی همراه شد.

سود ناخالص نیز ۳۷ درصد افزایش یافت و به ۶۲ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال رسید اما حاشیه سود ناخالص کگل نسبت به سال ۹۷ تفاوتی نداشت و همان ۴۷ درصد بود.

در سال ۹۸ سودی که گل‌گهر از محل عملیات حاصل کرد ۵۸ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال بود که با رشد ۳۹ درصدی نسبت به سال ۹۷ همراه بود اما از محل غیرعملیاتی این شرکت با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۹۷ همراه شد و حدود ۷ هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال از این محل کسب کرد.

بدین ترتیب سود خالص کگل در دوره ۱۲ ماهه سال ۹۸ به ۵۶ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال رسید که بر مبنای سرمایه جدید ۱،۱۷۱ ریال سود برای هر سهم به ارمغان آورد.

لباسکار صنعتی کسا