به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این نشست با استقبال گسترده مدیران، اساتید، صاحبنظران، کارشناسان و فعالان حوزه بانکداری، بازار سرمایه و صنعت بیمه همراه بود.
در آغاز این نشست، حمیدرضا مختاریان عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با اشاره به ضرورت روزآمدسازی زیرساختها و رصد مستمر امنیت شبکه بانکی، اظهار داشت:«بانک ملی ایران با رصد پیوسته نقاط ضعف و قوت زیرساختها، بهصورت روزانه در حال ارتقای کیفیت خدمات است تا بتواند محصولات بانکی نوآورانه و فناورانه را با بالاترین استانداردها به کسبوکارهای نوین، از جمله فینتکها و لندتکها، ارائه دهد.»
وی با اشاره به ظرفیت پردازش ۱۵۰ میلیون تراکنش در روز در بانک ملی ایران افزود:«زیرساختهای فناورانه این بانک بهگونهای طراحی شدهاند که توان پاسخگویی به حجم بالای تراکنشها را دارند و این بانک میتواند خدمات گسترده، لحظهای و با کیفیت بالا را به شرکتها و بنگاههای اقتصادی بزرگ ارائه کند.»
وی در ادامه گفت:«مزیت رقابتی بانک ملی ایران، ارائه خدمات به بیش از ۵۵ میلیون مشتری است. این موضوع با بهرهگیری از ظرفیت متخصصان نخبه در حوزه فناوری اطلاعات، امکان ارائه خدمات بدون محدودیت و در بالاترین سطح کیفی را فراهم کرده و حرکت بانک در مسیر بانکداری باز با اتکا به زیرساختهای امن و پایدار ادامه دارد و در این حوزه نیز دستاوردهای مهمی حاصل شده است.»
همکاری با نوآوران صنعت مالی، زمینهساز توسعه پایدار در کشور
در ادامه نشست، بیژن نصرتی عضو هیات عامل و معاون بانکداری جامع بانک ملی ایران نیز با تأکید بر نقش مؤثر فینتکها و لندتکها در اکوسیستم مالی کشور اظهار داشت:«همکاری و تعامل بانک ملی ایران با نوآوران صنعت مالی، زمینهساز توسعه پایدار در کشور است. در مجموعه بانکداری جامع، در تلاشیم تا بسترهای لازم برای کاهش ریسک همکاری با کسبوکارهای نوین فراهم شود تا سطح تعاملات دوجانبه و چندجانبه ارتقاء یابد.»
وی همچنین با اشاره به اهمیت رتبهبندی شرکتها در پایداری همکاریها گفت:«افزایش سطح همکاری با شرکتهای نوآور مالی مستلزم اعتمادسازی و شفافیت است. این اهداف از مسیر رتبهبندی شرکتها قابل دستیابی خواهد بود.»
نصرتی با تأکید بر رویکرد مشتریمحور بانک ملی ایران بیان کرد:«برای پاسخگویی به نیازهای متنوع مشتریان، خدمات بانک متناسبسازی و شخصیسازی شده است و محدودیتی برای تعامل با نئوبانکها و کسبوکارهای نوین وجود ندارد.»
گامهای بانک ملی ایران در مسیر تحول دیجیتال
صادق سپندارند رئیس اداره کل بانکداری خرد و کسبوکارهای کوچک بانک ملی ایران نیز در این نشست، نقش فینتکها و لندتکها را در بهبود تجربه مشتری و ارتقای رضایتمندی مؤثر دانست و افزود:«تعامل هدفمند بانک ملی ایران با شرکتهای نوآور، بهویژه فینتکها و لندتکها، میتواند نقشی کلیدی در رشد اقتصاد دیجیتال ایفا کند. این بانک، چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی، همواره حامی نوآوری در این حوزه بوده است.»
وی با اشاره به همکاریهای فناورانه با شرکتهایی همچون سداد و پیشگامان تصریح کرد:« از طریق این شرکت ها تمام بسترهای لازم برای ارائه خدمات به شرکتهای نوآور توسط بانک ملی ایران فراهم شده و در این زمینه میتوان گفت که این بانک در سطح نظام بانکی کشور بیرقیب است.»
سپندارند در پایان با معرفی محصولات نوآورانه بانک گفت:«محصولاتی نظیر کالاپی و نوپی، بهعنوان ادامه روند ارائه خدمات غیرحضوری، پس از عرضه کارت اعتباری دیجیتال و وام مهربانی، یکی از گامهای مهم این بانک در مسیر تحول دیجیتال به شمار میآیند.»