۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | 19:51
کد خبر : 21865

حسینی شاهرودی؛ دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران شد

طی حکمی از سوی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران، دکتر حسینی شاهرودی، منتخب مردم شاهرود در دوره دهم و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، به سمت دبیرکل آن انجمن منصوب گردید.

محمد رضا دیانی ضمن تشکر از زحمات بازارچی، دبیر سابق انجمن، ضمن اشاره به جایگاه متفاوت صنایع لوازم خانگی در اقتصاد کشور گفت: پس از انقلاب اسلامی و بعد از خودروسازی که صنعت اول کشور محسوب می شود و البته تعریفی دولتی دارد، صنعت لوازم خانگی دومین صنعت استراتژیک کشور و اولین صنعت مورد اعتماد ملی در بخش خصوصی است. بنابراین ماموریت این صنعت، علاوه بر توسعه خود، نشان دادن امکان اطمینان به سایر صنایع مولد بزرگ شکل گرفته در بخش خصوصی برای یافتن نقشی موثر و شاخص در توسعه اقتصادی کشور است.

وی همچنین افزود: امروز اعتماد جای تردیدها را در تولید ملی گرفته است و شاید نواقصی هم مشاهده می شود اما صنایع در مسیر تعمیق تولیدات ساخت داخل با کیفیتی جهانی حرکت کرده اند که تا چند ماه آینده، نتایج آن بسیار ملموس تر خواهد بود.

شاهرودی نیز با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در اقتصاد مولد کشور گفت: ماموریت ما از گذشته بسیار متفاوت است. امروز باید به جامعه نشان داد که فرزندان آن ها چگونه در تولید توانسته اند جایگاهی برابر با برندهای بین المللی ایجاد کنند و نباید اجازه داد به هیچ قیمتی این دستاوردها، کم اهمیت دیده شده یا کنار گذاشته شود.

انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران بعنوان نخستین و با سابقه ترین تشکل صنعتی در عرصه لوازم خانگی است که در سال ۱۳۸۱ به ثبت رسیده، با حضور بزرگترین تولیدکنندگان ایرانی لوازم خانگی و با بیشترین سهم در بازار، مهمترین انجمن صنفی این صنعت محسوب می‌گردد.

صنعت لوازم خانگی در کشوربه عنوان دومین صنعت استراتژیک پس از خودروسازی، با بیش از ۱۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی و اشتغال حدود یک میلیون نفر از بخش های پیشران اقتصاد در ایران محسوب می شود که در سال جاری بیش از ۱۸ میلیون دستگاه را در برنامه تولید خود قرار داده. اهمیت صنعت به دلیل ارتباط با سایر صنایع فلزی، پتروشیمی، شیمیایی، الکترونیک و … است که می تواند نقش پیشران را برای تحرک در تمامی بخش های آن فراهم کند. . حیات این صنعت و گسترش آن، با توجه به جنبه‌های اقتصادی گسترده آن از قبیل اشتغال و ایجاد ارزش افزوده، می‌تواند برای هر کشوری با هدف ارتقا امنیت اقتصادی بسیار مهم است و در فضای داخلی صنعت نیز امکانات بالقوه‌ای را برای تولید و ارتقای کیفیت، علاوه بر استانداردسازی در همه زمینه‌ها دارد. بنابراین حضور انجمن های قدرتمند و فعال به یقین می تواند زمینه ساز تسریع بهبود تصمیمات مرتبط با این صنعت در کشور شود.

لباسکار صنعتی کسا