۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | 19:10
کد خبر : 21705

طرح مشوق‌های بیمه‌ای حرکت موثری در نظام سلامت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نظام سلامت به دلیل بی توجهی به پیشگیری به خصوص در زمینه بیماری‌های غیرواگیر در گذشته، مشکلات ناشی از هزینه را تحمل می‌کند و طرح‌هایی مثل پیشگیری از فشار خون و مشوق‌های بیمه‌ای و پرداختن به بیماری‌های غیرواگیر، حرکت موثری در نظام سلامت محسوب می‌شوند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از آی هینا، سعید نمکی در مراسم افتتاحیه طرح مشوق‌های بیمه‌ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت‌های ارتقای سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: امروز از یکی از طرح‌های پیش‌رو در صنعت بیمه کشور و یکی از مهم‌ترین حرکت‌های سلامت محور و پیشگیری محور رونمایی می‌شود. حرکت‌های کیفی مثل پرونده الکترونیک سلامت و دورا پزشکی در نظام سلامت آغاز شده است. این حرکت خردمندانه که در سازمان بیمه سلامت شکل گرفته نیز برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از دلواپسی‌های من در زمانی که در سازمان برنامه و بودجه بودم، بی برنامه بودن سازمان‌های بیمه گر بود. این‌که چرا باید هر روز شاهد افزایش بی رویه هزینه‌های بیمه سلامت باشیم و چرا یک سازمان بیمه گر نباید به بحث پیشگیری و کاهش هزینه‌های بیماری بپردازد.
وزیر بهداشت گفت: راه دیگری که باید بپیماییم، هزینه‌های توان‌بخشی است که در سازمان‌های بیمه گر مغفول مانده است. یکی از آرزوهای من این بود که در سازمان بیمه سلامت به پیشگیری و هزینه‌های توان‌بخشی بپردازیم. بدون پرداختن به ارتقای کیفیت، با توسعه کمی راهی به جایی نمی‌بریم.
وی اظهار کرد: خود مراقبتی یکی از اهداف طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» است. از حدود ۳۸۰ هزار مرگ سالانه، ۳۱۳ هزار مرگ به دلیل بیماری‌های غیرواگیر است که صد هزار مرگ به دلیل عوارض فشار خون بالاست.
نمکی بیان کرد: این طرح یکی از کیفی‌ترین طرح‌های نظام سلامت است و باید از سازمان بیمه سلامت برای اجرای این طرح تشکر کرد. امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد اجرای این طرح در سراسر کشور باشیم.

لباسکار صنعتی کسا