۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | 21:40
کد خبر : 20784

اختصاص ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری کارخانه کک‌سازی زرند جهت اجرای پروژه CDQ

رییس واحد HSEC و مدیر مجتمع‌های کک‌سازی شرکت فولاد زرند ایرانیان با رئیس جدید اداره محیط‌زیست شهرستان زرند دیدار و گفت‌وگو کردند

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی زیسکو، رییس واحد HSEC و مدیر مجتمع‌های کک‌سازی شرکت فولاد زرند ایرانیان با رئیس جدید اداره محیط‌زیست شهرستان زرند دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، مدیر مجتمع‌ کک‌سازی زرند با بیان این‌که بیش از ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری کارخانه کک‌سازی شماره دو این شهرستان در بخش پروژه CDQ هزینه شده است، گفت: ساخت این پروژه در راستای فعالیت‌های زیست‌محیطی و در نهایت رضایت مردم منطقه است.

مهندس محمدحسین اشرافی افزود: عملیات اجرایی ساخت این پروژه در سال ۹۵ آغاز شد و در حال حاضر آماده برای بهره‌برداری است.

وی افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب، حذف بخارآب و تولید برق از مزایای دیگر این پروژه است.

رئیس واحد HSEC زیسکو نیز، در این دیدار گفت: تمامی سعی مجموعه فولاد زرند در راستای همکاری با سازمان‌های مربوطه و رعایت قوانین زیست‌محیطی است.

مهندس حسین میسمی از پروژه CDQ به عنوان شاخص‌ترین اقدام زیست‌محیطی این شرکت نام برد و گفت: این پروژه خارج از چهارچوب تعهدات شرکت و با صرف هزینه‌های هنگفت، برای اولین بار در کشور ساخته‌شده و نشان‌دهنده تفکر زیست محیطی مدیران میدکو در انجام کارها است.

وی گفت: خوشبختانه علی‌رغم تحریم‌های موجود، توانستیم قطعات و تجهیزات سیستم‌های پایش کنترل آلایندگی محیطی را در دو کارخانه کک‌سازی نصب و راه اندازی کنیم.

مهندس میسمی یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده این شرکت در اجرای فعالیت‌های زیست‌محیطی را نصب سیستم‌های آنلاین bitex در دو مجتمع دانست و افزود: این سیستم، داده‌های حاصل از پایش لحظه‌ای هیدروکربن های آروماتیک‌ را نشان می‌دهد.

رئیس واحد HSE فولاد زرند با توضیح این‌که صنعت و محیط‌زیست دو عضو جدانشدنی هستند و ما در کنار هم برای رسیدن به یک هدف مشترک در تلاش هستیم، تصریح کرد: ما به دنبال شفاف‌سازی بوده و در راستای استاندارسازی مسائل مربوط به بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست آماده هرگونه همکاری با اداره محیط‌زیست به‌عنوان سازمان کنترل و نظارت محیط زیست بر صنایع شهرستان زرند هستیم.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان زرند هم در این دیدار گفت: در حوزه شهرستان زرند کارخانه‌ها و صنایع مختلفی فعالیت دارند که امروزه با توجه به جانمایی این مراکز صنعتی، حواشی زیادی خصوصاً در بحث آلودگی‌های زیست‌محیطی برای مردم ایجادشده است.

مسعود سالاری با تائید این مطلب که مجموعه فولاد زرند در راستای تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی با صرف هزینه‌های زیاد، نسبت به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی اقدامات قابل‌توجهی را انجام داده، تصریح کرد: با تکمیل این طرح‌ها و راه‌اندازی سیستم‌های پایش زیست‌محیطی آنلاین در آینده نزدیک بسیاری از حواشی به وجود آمده رفع خواهد شد.

رئیس اداره محیط‌زیست زرند تصریح کرد: هدف و تلاش ما تعامل و همکاری دوسویه با صنایع و کارخانه‌های فعال در شهرستان است و از سوی دیگر ملزم به پاسخ‌گویی در برابر مردم و مسئولان هم هستیم و باور داریم اقدامات پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی آن به افکار عمومی در جهت رفع انتقادات و حساسیت‌ها مهم است.

 

لباسکار صنعتی کسا