۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | 21:11
کد خبر : 20751

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری: اولویت بیمه تکمیلی تامین هزینه های جراحی های سنگین است

جمعیتی که اکنون از خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری استفاده می‌کنند، کم نیست. براساس آخرین آمارها حدود دو میلیون بیمه شده اصلی و تبعی مشمول استفاده از خدمات این بیمه هستند.

به گزارش برداشت روز، محمود مرتضایی‌فرد مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری معتقد است، بعد از حقوق مهمترین دغدغه بازنشستگان خدمات بیمه‌ای و بیمه تکمیلی است.

وی درحالی از بیمه تکمیلی به‌عنوان یکی از نیازهای اصلی بازنشستگان یاد می‌کند که معتقد است تأمین بیمه‌ای بازنشستگان ضریب امنیت روانی آنها را بالا می‌برد. او می‌گوید: «صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به این مهم کوشیده تا با افزایش خدمات بیمه‌ای در قالب بیمه تکمیلی امنیت خاطر بازنشستگان را به هنگام انجام امور درمانی افزایش دهد. بر این اساس، کمک هزینه جبران خدمات درمانی در برخی آیتم‌های بیمه تکمیلی صندوق دو برابر شده و این تغییرات در بخش جراحی‌های عمومی کاملاً مشهود است. به‌عنوان مثال، سال گذشته حدود ۱۱میلیون نفر از آیتم کمک هزینه جبران جراحی‌های اصلی بهره‌مند شده‌اند.با توجه به این موضوع کوشیدیم تا با افزایش هزینه جبران جراحی‌های عمومی، از۲۳میلیون تومان به ۴۴میلیون تومان در سال جاری بستر بهره‌مندی بیشتر بازنشستگان از این خدمات را فراهم کنیم

وی یادآور شد: «‌برای اولین بار امسال برخی خدمات حمایتی اعم از خدمات عصا، عینک، سمعک و دندان نیز به آیتم‌های بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی کشوری افزوده شده است. امسال تلاش کردیم تا نگاه ویژه‌ای به بیماری‌های خاص داشته و با افزایش کمک هزینه درمان در بیمه تکمیلی کمی به آرامش روحی و روانی خانواده‌های بازنشسته دارای بیماری‌های خاص کمک شود.»

مرتضایی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در کشور از افزایش سرانه پرداختی بیمه تکمیلی سهم بازنشستگان جلوگیری شد، ادامه داد: «مجموع سرانه پرداختی بیمه تکمیلی به ازای هر نفر۱۴۰ هزار تومان است که از این مبلغ ۳۰ هزار تومان سهم بازنشستگان، ۵۵‎‌هزار تومان سهم صندوق بازنشستگی و ۵۵ هزار تومان سهم دولت است.» مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اصلاح فرایند بیمه تکمیلی را یکی دیگر از اقدامات صورت‌گرفته در راستای رفاه حال بازنشسته‌های کشوری برشمرد و اظهار داشت: «تا قبل از اصلاح این موارد، وقت زیادی ازبازنشسته‌ها صرف تردد برای تکمیل فرایند ثبت‌نام بیمه تکمیلی یا ارائه مدارک جهت دریافت هزینه می‌شد اما، امسال با تدابیر اندیشیده شده بخش قابل‌توجهی از این فرآیند حذف شده است.»

مرتضایی در ادامه با اشاره به برخی نارضایتی‌های از بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: «برخی نارضایتی‌ها در خصوص تمام بیمه‌های تکمیلی یکسان است. علت این امر هم اجرا نشدن همسان‌سازی هزینه‌های دریافتی از بیماران در مراکز درمانی با مصوبه وزارت بهداشت است. ازسوی دیگر، بخش قابل‌توجهی از مشکلات بازنشستگان به هزینه‌های مستقیم بر می‌گردد. نبود قرارداد مراکز درمانی با بیمه‌های تکمیلی باعث می‌شود تا بیماران نسبت به پرداخت هزینه درمان اقدام و سپس این هزینه‌ها را از بیمه تکمیلی دریافت کنند که این موضوع برای بسیاری از بازنشسته‌ها ممکن نیست.»

وی با بیان اینکه این صندوق نمی‌تواند برخی انتظارها در پرداخت هزینه‌های درمانی را محقق کند، اظهار داشت: «برخی بازنشستگان خواستار پرداخت کمک هزینه پرداختی در آیتم ویزیت هستند که این امر با توجه به اولویت‌های درمانی امکان‌پذیر نیست. چرا که اولویت ما کمک به بازنشستگان در تأمین هزینه‌های جراحی‌های سنگین است. پرداخت ۵۰ هزار تومان هزینه ویزیت برای هر فرد امکان‌پذیر است؛ اما پرداخت ۲ تا ۳ میلیون هزینه جراحی مشکلات زیادی را برای یک بازنشسته به وجود می‌آورد.»

 

لباسکار صنعتی کسا