۰۲ شهریور ۱۳۹۹ | 20:05
کد خبر : 20029

پیام معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به مناسبت هفته دولت

حمید زادبوم، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پیامی به مناسبت هفته دولت بر توسعه کمی و‌ کیفی صادرات غیرنفتی تاکید کرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، متن پیام حمید زادبوم به شرح زیر است:

هفته دولت گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان جمهوری اسلامی ایران به ویژه شهیدان رجایی و باهنر است که با نثار خون خود درخت پرثمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را  بارور کردند.

دولت جمهوری اسلامی ایران به رغم وجود شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و به تبع آن بروز مشکلات اقتصادی، گام‌های اثرگذاری در جهت توسعه همه‌جانبه نظام جمهوری اسلامی ایران برداشته است.

تحریم‌های ناجوانمردانه که اقتصاد و معیشت مردم شریف ایران را هدف قرار داده، مسئولیت دولتمردان را دوچندان کرده است. عمل به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در راستای درونزایی و برونگرایی اقتصاد و تبدیل تهدید تحریم‌ها و محدودیت در صادرات نفت خام به فرصت جهش تولید و صادرات غیرنفتی مسئولیتی است که همکاران سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی کشور با همدلی و همفکری با سایر دستگاه‌های تاثیرگذار بر تجارت خارجی به خوبی از عهده آن برآمده‌اند.

سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای همکاری با جامعه صادرکنندگان به عنوان پیشرانان اقتصادی در جهت تسهیل و تسریع صادرات غیرنفتی و اتکای اقتصاد کشور به منابع غیرنفتی در راستای منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی ارزشمند بوده و سازمان توسعه تجارت ایران، حرکت در این مسیر با برنامه‌ریزی افزایش صادرات به کشورهای همسایه و همچنین کشورهای حوزه اتحادیه اوراسیا را سرلوحه خود قرار داده است.

تشکیل میزهای کالایی و کشوری با برنامه مشخص، تشکیل منظم و بابرنامه کمیته کارشناسی شورایعالی صادرات غیرنفتی و اجرایی کردن مصوبات شورایعالی صادرات غیرنفتی، تشکیل کارگروه‌های پایش ‌رفتار تجاری، اقدام صادراتی، اقدام ارزی و کارگروه مشوق‌های صادراتی از جمله برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در سال جهش تولید بوده و امید است با همکاری سایر بخش‌ها از جمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون و سایر تشکل‌های صادراتی شاهد توسعه کمی و کیفی صادرات غیرنفتی باشیم.

در پایان ضمن تعزیت به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش، مجددا یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم.

حمید زادبوم

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌