۰۲ شهریور ۱۳۹۹ | 19:59
کد خبر : 20015

اشتغال زایی یک هزار و ۶۰۰ نفر با طرح های بانک ملی ایران در هفته دولت

در هفته دولت 42 طرح تولیدی و صنعتی با مشارکت بانک ملی ایران در استان های کشور به بهره برداری می رسند که این طرح ها برای یک هزار و 630 نفر اشتغال زایی خواهند کرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این تسهیلات در زمینه های گردشگری، ساخت مجتمع ورزشی و تفریحی، ایجاد مجتمع بین راهی، احداث جایگاه سوخت رسانی، ایجاد مرکز درمان پزشکی و ناباروری، طرح توسعه تولید ماسک، مرغداری، تولید انواع کفش، سنگبری، تولید قند، تولید قارچ، برنجکوبی، تولید مایع شوینده و… پرداخت شده که علاوه بر رونق تولید و صنعت کشور، در زمینه رونق اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان ها نیز نقش موثری داشته اند.
بر این اساس در هفته دولت و در استان آذربایجان غربی، هفت طرح تولیدی و صنعتی با هزینه بالغ بر ۵۸۱ میلیارد ریال به بهره برداری می رسند که در مجموع ۳۲۰ اشتغال دایم نیز ایجاد می کنند.
در استان آذربایجان شرقی هم در این هفته، یک مدرسه ۵ کلاسه در شهرستان مرند و دو طرح استانی دیگر در تبریز با اعتباری بالغ بر ۲۹۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به بهره برداری خواهند رسید که در مجموع ۱۵۹ فرصت شغلی دایم و ۱۰ فرصت شغلی موقت با افتتاح این پروژه ها ایجاد می شود.
همچنین با مشارکت بانک ملی ایران در ۲۲ طرح استان گیلان بالغ بر ۷۰۷ فرصت شغلی جدید فراهم شده است که هزینه اجرای این پروژه ها نیز ۳۵۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده است.
در استان خراسان جنوبی هم سه طرح فرآوری بتونیت، تولید مایع شوینده و تولید ظرف یکبار مصرف آلومینیومی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان با مشارکت بانک ملی ایران احداث شده است که این طرح ها ۲۲ اشتغال دایم و ۳۰ اشتغال موقت برای افراد جویای کار این استان به همراه داشته است.
افتتاح صندوق امانات بوشهر نیز از دیگر طرح های هفته دولت است که به بهره برداری می رسد.
در این هفته همچنین دو طرح در استان قم با ۸۴ اشتغال دایم و ۴ طرح جدید در همدان با ۱۹۰ اشتغال دایم و ۱۰۸ اشتغال موقت افتتاح خواهد شد.

لباسکار صنعتی کسا