۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | 19:59
کد خبر : 19647

تخصیص سالانه۱۰میلیون متر مکعب از آب تهران به شهرستان ری و جنوب تهران

معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه 6 از تخصیص سالانه 10 میلیون مترمکعب از آب تهران به جنوب تهران و شهرستان ری خبر داد.

به گزارش برداشت روز، فرشاد صبحی نوری با اعلام این خبر گفت: در گذشته تنها منبع تامین آب شهرها و روستاهای جنوب تهران و شهرستان ری از منابع زیرزمینی و آب چاه‌ها بود و تحول مهمی که در این روزها صورت گرفته این است که تامین آب به سمت استفاده از آب‌های سطحی رفته‌ایم و طبق اهداف و سیاست‌های کلی منابع زیرزمینی ما به عنوان پشتیبان به مصرف خواهند رسید.

 او افزود: در  بخش فاضلاب و پساب حاصل از مصرف آب نیز اهداف را به سمتی بردیم که بتوانیم بازچرخانی آن را در سطح شهرستان داشته باشیم تا حتی پساب هم از شهرستان ری خارج نشود و به مصارف کشاورزی و نیازهای لازم برسد.
 صبحی با اشاره به آلودگی هیدروکربنی چاه‌های آب باقرشهر در گذشته گفت:  از سال ۹۳ به بعد در باقرشهر مشکل آلودگی هیدروکربنی را برای آب‌های زیرزمینی داشتیم و از آغاز بحران به دنبال حل مسائل پیش‌آمده رفتیم و خوش‌بختانه در سال ۹۵ موفق شدیم از شبکه آب تهران حدود ۸۰ لیتر در ثانیه آب برای مخزن باقر شهر تامین کنیم.
 معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه ۶  افزود: از سال گذشته ۴۰۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره برای باقر شهر ایجاد کردیم و با از مدار خارج کردن تمامی چاه‌هایی که احتمال آلودگی هیدروکربنی،آب سطحی را جایگزین آن شد.
  او ادامه داد: در حال حاضر هم تخصیص آب تهران از سامانه غرب را  در حال اجرا داریم که حدود ۱۰ میلیون مترمکعب  در سال به منابع آب شهرستان ری و جنوب تهران افزوده خواهد شد که اجرایی‌شدن این طرح آب‌رسانی دستاورد بزرگی برای شهرستان و خبر خوشی برای مردم شریف جنوب تهران به شمار می‌رود.

لباسکار صنعتی کسا