۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | 18:23
کد خبر : 18984

برنامه‌های سیتا در راستای اتمسفر اقتصاد ایران

علی حیات نیا - تحلیلگر اقتصادی

عرضه اولیه سیمان تامین همان طور که از شواهد اولیه قابل پیش بینی بود، عرضه اولیه موفقی است. گزارش‌های مالی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین در مجمع عمومی عادی سالانه نشان داد، عمق و ارزش ذاتی این سهم بیش از مقداری است که اکنون دیده می‌شود.
علاوه بر این‌ها باید در نظر داشت که شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین قصد دارد دو شرکت دیگر را از جمله شرکت سیمان آبیک وارد بورس کند. این موضوع نیز نشان می‌دهد، سهام سیتا ظرفیت بیشتری برای رشد خواهد داشت. هرچه تعداد شرکت‌های بورسی یک هلدینگ بیشتر باشد و هرچه شرکت‌های جدیدی از زیر مجموعه‌های خود را وارد بورس کند، رشد قیمتی و ارزش ذاتی سهام افزایش می‌یابد. از این جهت نیز سیتا می‌تواند ظرفیت مناسبی برای رشد در ماه‌های آتی داشته باشد.
پیش از عرضه اولیه سیمان تامین این موضوع نیز مطرح شد که سیتا می‌تواند جذابیت سهام شرکت‌های سیمانی را افزایش دهد. این موضوع کاملا منطقی است که وقتی ۴٫۵ میلیون نفر از خرید یک سهم استقبال می‌کند، جذابیت گروه آن صنعت افزایش می‌یابد. در زمینه سیمان تامین باید این موضوع در تحلیل‌ها لحاظ شود که جذابیت سهام شرکت‌های سیمانی بیش از هر شرکت دیگری به نفع خود سیتا است. در مجموعه شرکت‌های سیمانی این هلدینگ، ۱۵ شرکت بورسی هستند و سیمان آبیک هم بر اساس شواهد امسال عرضه می‌شود. بر این اساس هرچقدر جذابیت سهام سیمان در بازار افزایش یابد، سیتا از آن بهره مند خواهد شد.
علاوه بر آنچه تا کنون در زمینه سیمان تامین مطرح شد، باید به موضوع تغییر رویکرد سرمایه گذاری این شرکت در آینده تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم. در گزارش‌های مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، تمرکز بر شرکت‌های عمرانی و ساختمانی به چشم می‌خورد. بر این مبنا به نظر می‌رسد شرکت قصد دارد در ماه‌های آتی بر فعالیت‌های ساختمانی و عمرانی تمرکز بیشتری داشته باشد. بر این اساس مشخص است که درک صحیحی از روند اقتصاد کشور در این شرکت وجود دارد.
چنان که سیمان تامین در ماه‌های آتی بر فعالیت‌های خود در عرصه عمران و ساختمان بیشتر متمرکز شود، با توجه به پیش بینی های اقتصادی، براورد می شود که این شرکت به سود مناسبی در پایان سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ دست یابد. سبک مدیریت مالی سیمان تامین و افزایش سود تلفیقی ۳۰۰ درصدی این شرکت نشان می‌دهد سیمان تامین قصد دارد از شرکت های تابعه خود بیشترین بهره وری را به دست آورد و طبیعی است که تمرکز بر فعالیت های عمرانی و ساختمانی در این راستا باشد.

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا